اتفاق عجیبی که سارق حرفه‌ای را به‌دام انداخت

  • کد خبر : 274785
  • 26 آبان 1399 - 2:28
اتفاق عجیبی که سارق حرفه‌ای را به‌دام انداخت
اتفاق عجیبی که سارق حرفه‌ای را به‌دام انداخت
او گفت: من اهل یکی از شهرهای جنوب کشور هستم. چند روز قبل به تهران آمده بودم و بعد از انجام کارم در ترمینال جنوب سوار اتوبوس شدم تا به شهرم برگردم. روی صندلی کناری‌ام مرد جوانی نشسته بود که سر صحبت را باز و خودش را جعفر معرفی کرد.
حرف های او ادامه داشت تا اینکه در عوارضی قم اتوبوس توقف کرد و جعفر پیاده شد و لحظاتی بعد با دو نسکافه برگشت. او یکی از نسکافه‌ها را خودش خورد و دیگری را به من تعارف کرد و من هم قبول کردم. لحظاتی بعد از خوردن نسکافه بود که دچار سرگیجه شدم و به خواب رفتم و وقتی چشم باز کردم در بیمارستان شهرمان بودم و فهمیدم جعفر سارق بوده و با نسکافه مسموم من را بیهوش و اموالم شامل گوشی تلفن همراه، اوراق هویتی، کارت بانکی و رمز آن را سرقت کرده است.
اما این همه اتفاقی نبود که برای این مرد اتفاق افتاده بود. سارق در ادامه از طریق پیامک از همسر شاکی ۲میلیون تومان پول گرفته بود. شاکی در این‌باره گفت: سارق بعد از دزیدن اموالم با گوشی تلفن همراهم برای همسرم پیامکی فرستاده و مدعی شده بود که برایم مشکلی پیش آمده و از او خواسته که ۲میلیون تومان به کارتم واریز کند.
همسرم هم نگران شده و پول را به شماره کارتم که در آن زمان در اختیار سارق بود واریز کرده بود. به‌دنبال این شکایت پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار گروهی از کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه شاکی بار  دیگر نزد مأموران رفت و از پیامک مهمی که برایش فرستاده شده و می‌توانست به سرنخی برای دستگیری سارق تبدیل شود خبر داد.
او گفت: بعد از سرقت گوشی تلفن همراهم من گوشی دیگری تهیه کرده و سیم کارت آن را دوباره فعال کردم. امروز پیامکی از هتلی معروف در تهران برایم ارسال شد که مدیر هتل از من به‌خاطر اقامت در آنجا تشکر کرده بود. این اظهارات نشان می‌داد متهم با پول‌های سرقتی در این هتل اقامت دارد.
در این شرایط بود که مأموران خود را به هتل رساندند، اما متوجه شدند که متهم با هتل تسویه حساب کرده و درحال خروج از آنجا است. با وجود این مأموران با جست‌وجوی آن اطراف توانستند متهم را دستگیر کنند و در بازرسی او چند کارت ملی و کارت عابربانک متعلق به افراد دیگر را کشف کنند.
با انتقال متهم به پلیس آگاهی معلوم شد او ۲۷سال دارد و از مجرمان سابقه دار است که پیش از این به اتهام حمل موادمخدر و سرقت دستگیر شده است.
وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت ضمن اعتراف به سرقت از شاکی به سرقت از چند نفر دیگر نیز اعتراف کرد و گفت: با پرسه‌زدن در اطراف ترمینال‌ها با مسافران طرح دوستی می‌ریختم و با تعارف کردن نوشیدن مسموم اموال‌شان را سرقت می‌کردم.
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: تاکنون ۳نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.
وی همچنین از شهروندانی که با این شیوه از آنها سرقت شده است خواست برای شناسایی متهم و تشکیل پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی واقع در میدان حر مراجعه کنند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274785

ثبت نظر

-