سوانح رانندگی از عوامل اصلی تهدید کننده سلامت است

  • کد خبر : 274606
  • 26 آبان 1399 - 0:06
سوانح رانندگی از عوامل اصلی تهدید کننده سلامت است

به گزارش روز دوشنبه نیوز از سازمان اورژانس کشور، این مطلب را پیرحسین کولیوند در همایش مجازی یادمان قربانیان سوانح ترافیکی که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی برگزار شد عنوان کرد.

وی در این همایش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین منابع انسانی جامعه بانوان هستند که نقش انکارناپذیری در پیش‌برد اهداف جامعه، آموزش و ایجاد یک فرهنگ مدون در کاهش مشکلات رانندگی دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: امروزه حوادث رانندگی یکی از مسائل مهم سازمان‌های جهانی به خصوص ایران است و رهبر معظم انقلاب از بروز آن گلایه دارند.

کولیوند تصریح کرد: در کمیسیون ملی راه، نقاط به روزرسانی دستورالعمل‌های سلامت جسم و روان رانندگان به صورت قوی انجام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان یکی از متولیان سلامت جامعه فعالیت‌هایی را انجام داده که از میان آنها می‌توان به افزایش ۴۲ درصدی پایگاه‌ها اورژانس در کشور اشاره کرد.

سومین یکشنبه ماه نوامبر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی «یادبود قربانیان حوادث جاده ای» نام گرفته است. تصادفات جاده ای در آنی روی می دهند اما علاوه بر تلفات جانی که به جای می گذارند تاثیراتش نیز مدتها خانواده‌ها را ترک نمی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل  به منظور نجات جان میلیون ها نفر سند دهه اقدام برای ایمنی جاده ها (۲۰۲۰ – ۲۰۱۱) را تهیه و معرفی کرده که این سند شامل پنج محور اصلی است مدیریت ایمنی جاده ها، بهبود ایمنی زیر ساخت های جاده ای، وسایل نقلیه ایمن تر، بهبود رفتار افراد در جاده ها و بهبود اقدامات پس از تصادف است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274606

ثبت نظر

-