حاجی میرزایی: در صدد هستیم در لایحه جدید رتبه‌بندی موقعیت مناسب‌تری برای معلمان فراهم کنیم

  • کد خبر : 274030
  • 25 آبان 1399 - 16:57
حاجی میرزایی: در صدد هستیم در لایحه جدید رتبه‌بندی موقعیت مناسب‌تری برای معلمان فراهم کنیم
نشست صمیمی وزیرآموزش و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی

تهران (پانا) -– وزیر آموزش و پرورش درباره تفاوت لایحه ارسالی به دولت برای رتبه بندی معلمان و تفاوت آن با احکام رتبه‌بندی سال گذشته گفت که بعد از اینکه همه کارمندان دولت از امتیازات این فصل استفاده کردند، اثر رتبه‌بندی‌هایی که بر این اساس انجام شده بود خنثی شده و ما در صدد هستیم در لایحه جدید موقعیت مناسب‌تری برای معلمان فراهم کنیم.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری یازدهمین گفت‌وگوی هفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر هفته چنین روزی اجتماعی ۷۰۰ نفری از معاونان و مدیران کل وزارتخانه و مدیران مناطق آموزش و پرورش در این برنامه شرکت می‌کنند که حول محور یکی از اعضای محترم دولت برگزار می‌شود و این هفته هم دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی میهمان ما بودند. هدف از این نشست‌ها گفت‌وگوها درباره مسائل مشترک است و اعتقاد ما بر این است که مسائل زمانی حل می‌شوند که درباره فهم دقیق از مسئله و راه حل های آن اجماعی حاصل شود.

وی افزود: دولت مسئول اداره کشور است و مجلس قانونگذار و ناظر، هرچقدر این تعاملات موثرتر باشد منافع عمومی ما بهتر تامین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت کشور در سال جاری گفت: امسال سال دشواری برای آموزش و پرورش بود و معلمان ما نشیب و فرازهای بسیاری را می‌پیمایند. من از همین جا از آنها تشکر می‌کنم و می‌گویم تلاش ما این است که موقعیت بهتری را برای آنها فراهم کنیم.

اعمال فصل ده، اثر رتبه‌بندی قبلی را خنثی کرد

وی درباره لایحه‌رتبه بندی معلمان گفت: پیش نویس لایحه تهیه شده و ما از طریق معاون اول رئیس جمهور آن را با قید فوریت به کمیسیون اجتماعی دولت فرستادیم. انشالله مراحل تصویب را طی می‌کند و به مجلس ارسال خواهد شد.

حاجی میرزایی دریاره محتوای لایحه گفت: هدف این است که معلمان بر اساس صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی خود رتبه بندی شوند و دریافتی آنها متناسب با رتبه‌ای که دارند متفاوت باشد. تلاش ما این است که معلمان از حقوق مناسب‌تری برخوردار شوند. امروز همه خانواده‌ها شاهد هستند که کار معلمان در شرایط ناهمواری انجام می‌شود و ما امیدواریم در دریافتی آنها بهبودی حاصل شود.

وزیر در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت احکام قبلی رتبه بندی با لایحه مورد بحث فعلی گفت: قبلا از محل فصل ده قانون مدیریت کشوری برای رتبه دادن به معلمان استفاده شده بود، اما بعد از اینکه همه کارمندان دولت از امتیازات این فصل استفاده کردند، اثر رتبه‌بندی‌هایی که بر این اساس انجام شده بود خنثی شد و ما در صدد هستیم در لایحه جدید موقعیت مناسب‌تری برای معلمان فراهم کنیم.

مشکلات شبکه شاد روزبه‌روز کمتر می‌شود

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینترنت شبکه شاد و مشکلات آن برای کاربران گفت: ما با یک پدیده غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدیم باید سریعاً کاری انجام می‌دادیم شاد یک مولود شش‌ماهه است با توجه به تلاش‌هایی که در شش ماه انجام‌شده، این شبکه به بزرگ‌ترین بستر ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل‌ شده است. این حجم از کاربران نیازمند زیرساخت‌های قوی‌تری است؛ بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم و کاربران نیز می‌دانند که مشکلات این شبکه روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.

از سال تحصیلی آینده صفحات کتاب‌های درسی به بارکد مجهز می‌شوند

حاجی میرزایی تصریح کرد: وقتی وارد زیست‌بوم جدید شدیم ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شد یکی از این ظرفیت‌ها بارکد هست که روی هر یک از صفحات کتاب‌های درسی یک کد قرار می‌گیرد و با قرار گرفتن گوشی روی آن کد کاربران می‌توانند از ارزش‌افزوده بیشتری بهره‌مند شوند، فیلم‌های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت کنند این موضوع به‌صورت آزمایشی و برچسب در برخی مناطق در حال انجام است البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب‌ها را تا پایان سال به سیستم بارکد مجهز کند. هرچند این موضوع از طریق برچسب انجام می‌شود اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر کتب درسی گفت: تغییر کتاب‌های درسی کار پیچیده‌ای است و اگر دقت کافی در این خصوص صورت نگیرد ممکن است خطاهایی اتفاق بیفتد که دارای آثار گسترده‌ای باشد چنانکه بعضاً شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: وقتی با این تغییرات مواجه شدیم آیین‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کردیم که اولا فرایند تغییر کتاب‌های درسی را کاملاً نظام‌مند کردیم و دوم تغییراتی در دو سال اخیر صورت گرفته بود که به‌تدریج در جریانش قرار گرفتیم بنابراین گروهی را معین کردیم که همه تغییرات دو سال اخیر را بررسی کنند تا اگر اشکالاتی در آن است اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274030

ثبت نظر

-