تمامی خدمات وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی می‌شود

  • کد خبر : 272879
  • 25 آبان 1399 - 2:12
تمامی خدمات وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی

تهران(پانا) – اسلامی گفت که متعهد هستیم تا پایان آذر ماه، همه فعالیت ها در دستگاه های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در نشست مشترک با وزیر بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا ، با بیان اینکه به تمامی پرسنل بخش وزارت بهداشت خدا قوت می‌گوییم گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سعی کرده‌ایم ضرورت مراجعه به دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در سطح کشور را کاهش دهیم.

او ادامه داد: بخش عمده‌ای از دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه را الکترونیکی کرده‌ایم و بخش زیادی از مراجعات مردم را کاهش داده ایم.

اسلامی تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد از فعالیت‌های دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی شده و ما متعهد هستیم تا پایان آذر ماه مابقی دستگاه‌های تابعه که الکترونیکی نیستند با تکمیل اطلاعات الکترونیکی ‌کنیم.

او یاد آور شد: این اقدامات موجب کاهش ضرورت حضور مردم به این بخش ها می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در راستای اجرای دستورالعمل ها بهداشتی امروز تمامی ضوابط و الزامات ستاد ملی کرونا را ابلاغ کرده ایم افزود: یکی از این مصوبات در حوزه حمل ونقل هوایی بود که از اول آبان ماه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردیم و ظرفیت مسافرگیری بخش حمل و نقل هوایی را به ۶۰ درصد رسانده ایم.

اسلامی از برخورد با ناوگان حمل ونقل متخلف هم خبر داد و گفت: با شرکت‌های حمل و نقل هوایی و زمینی متخلف به صورت کامل برخورد می‌شود و ما حتی با کانیوزنی که دستورالعمل های بهداشتی و یا فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت نکنند، برخورد می‌کنیم.

اسلامی تاکید کرد: به کانیوزن و یا شرکت‌های حمل و نقلی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تخفیف نمی‌دهیم چراکه اجازه نمی‌دهیم با سلامت جامعه بازی شود و ما متعهد به اجرای تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

اسلامی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین وزارت بهداشت درمان و آموزش کشور و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است در رساندن دارو و تجهیزات پزشکی به مناطق مختلف کشور و همچنین جابجایی‌های دارو از کشور‌های مختلف از تمامی ظرفیت‌های بخش حمل و نقل هوایی استفاده خواهیم کرد.

او بیان کرد: برای کسانی که ارتباط مستقیم با مردم دارند از جمله رانندگان حمل و نقل مسافری تست‌های سریع کرونا را راه اندازی خواهیم کرد تا رانندگان با کسب اطمینان از سلامت کامل اقدام به جابه جایی مسافران کنند و ما کیت‌های تست را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهیم تا بتوانند با آموزش‌های لازم این موضوع را عملیاتی کنند.

اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با نحوه جلوگیری از سفر مسافرانی که مبتلا به کرونا هستند گفت: اطلاعات وزارت بهداشت باید فعال شود و ما اکنون بخشی از ناوگان حمل و نقل خود از جمله شرکت‌های رجا و خطوط حمل و نقل هوایی را به این سامانه متصل کرده ایم و تا ابتدای آذرماه این سامانه تکمیل می‌شود.

او بیان کرد: تنها بخش اتوبوس باقی می‌ماند کرد که مقرر شده با هماهنگی‌هایی لازم این سامانه به تمامی شرکت‌های حمل ونقل مسافری متصل شود و با دریافت کد ملی بلیت صادر شود و کسانی که کد ملی آن‌ها قرمز باشد از ورود آن‌ها جلوگیری شود و حداکثر تا پایان آبان ماه و ابتدای آذر ماه به این سامانه متصل می‌شوند.

اسلامی گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از ابتدای آذر از سفر مسافرانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد جلوگیری می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به صورت روزانه تمامی گزارش‌های مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بررسی می‌کند گفت: وزارت راه و شهررسازی تاکنون ۴۰۰ گزارش تفصیلی و مدون در حوزه رعایت شیوه نامه های بهداشتی دریافت کرده است.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: برخی از کشور‌ها تست کرونای کشور مبدا را نمی‌پذیرند که این موضوع در برخی از مواقع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و در برخی از مواقع باعث تجمع می‌شد و در ایران هم اجازه ورود به مسافران خارجی به کشور در صورت نداشتن تست کرونا داده نمی‌شود .

اسلامی بیان کرد: در پیشتازی برای حذف ضرورت مراجعه به دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها تاکنون، حدود ۸۵ درصد فعالیت‌ها را الکترونیکی کردیم و متعهد هستیم که تا پایان آذر ماه، پوشش صددرصدی را ایجاد کنیم و هیچ گونه ارتباط غیر الکترونیکی نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272879

ثبت نظر

-