افتتاح ۴ پروژه رفاهی فرهنگیان در ۴ استان کشور

  • کد خبر : 268902
  • 22 آبان 1399 - 13:14
افتتاح ۴ پروژه رفاهی فرهنگیان در ۴ استان کشور

الهیارترکمن در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی خبر داد

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ – ۱۰:۲۳

نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) – معاون توسعه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اهمیت فضاهای رفاهی فرهنگیان و افزایش این مجتمع‌ها در دولت تدبیر و امید توضیحاتی داد.

علی الهیارترکمن در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی که باحضور رئیس جمهور از شبکه خبر پخش شد ضمن تشکر از نگاه خوب دولت تدبیر و امید نسبت به مسایل آموزش و پرورش و ارتقای معیشت فرهنگیان، درباره فضاهای رفاهی فرهنگیان گفت: در کنار فضاهای آموزشی و تربیتی فضاهای مربوط به مجتمع‌های رفاهی فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است همانطور که در سند تحول بنیادین هم به این موضوع اشاره شده ساخت این فضاها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: این اقدامات تاثیر زیادی در ارتقای روحیه فرهنگیان و افزایش انگیزه آنان برای حضور موثر در مدرسه و مشارکت فعال در فرایند تعلیم و تربیت دارد. همچنین در راستای تکریم و شان معلمان نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

الهیارترکمن افزود: در دولت تدبیر و امید توجه به این فضاها بسیار زیاد بوده و تعداد از ۱۲۸ فضا به ۴۰۴ فضا افزایش پیدا کرده است. پروژه‌هایی که امروز با دستور ریاست جمهور در ۴ استان تهران، فارس، کرمان و اردبیل افتتاح می‌شود از ارزش اسمی ۶۰۰ میلیارد تومانی بهره مند هستند و یکی از مصادیق مولدسازی سرمایه‌های آموزش و پرورش و در راستای ارتقای اقتصاد آموزش و پرورش است و یکی از جنبه‌های خوب مشارکت‌ها با بخش خصوصی محسوب می‌شود.

معاون توسعه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این افتتاح‌ها با یک نگاه ویژه خواهند بود؛ فضای آموزشی، رفاهی و فرهنگی در نظر گرفته شده و برای فرهنگیان شامل باشگاه‌های فرهنگیان برای اقامت آنان، رستوران با امکانات خوب است.

وی اضافه کرد ساخت سالن کنفرانس و کتابخانه در دستور کار است؛ فضایی که امروز افتتاح می‌شود شامل ۳۰۰ تخت،۴۱۰ نفر ظرفیت در رستوران، هزار و ۵۰۰ ظرفیت در تالارهای پذیرایی و حدود ۴۶۰ نفر در سالن کنفرانس است همچنین زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر در این فضاها فراهم است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=268902

ثبت نظر

-