نکاتی ک در هنگام خرید بخاری باید به آن توجه کرد

  • کد خبر : 268891
  • 22 آبان 1399 - 13:07
نکاتی ک در هنگام خرید بخاری باید به آن توجه کرد

از بخاری چقدر گرما نیاز دارید؟

اولین سوالی که خریدار بخاری گازی می بایست به آن پاسخ دهد این است که متراژ محیط خانه یا فضایی که بخاری گازی می خواهد آن را گرم کند، چقدر است؟ پاسخ این سوال مشخص می کند که ظرفیت حرارتی موردنیاز بخاری گازی چقدر باشد. ساده تر بگوییم، میزان گرمادهی بخاری گازی می بایست با میزان گرمای موردنیاز شما در محل کار یا منزل تناسب داشته باشد.

 خرید بخاری گازی با توان گرمایش بالا برای فضایی کوچک یا یک بخاری گازی با توان گرمایش پایین برای فضایی بزرگ، نتیجه ای جز پشیمانی بعد از خرید ندارد. حداقل و حداکثر قدرت گرمادهی بخاری گازی با واحد کیلوکالری بر ساعت سنجیده می شود. بخاری گازی های موجود در بازار معمولاً ظرفیت گرمادهی ۶ هزار تا ۱۶ هزار دارند.

چگونه ظرفیت حراتی بخاری گازی را محاسبه کنیم؟

شما هم می توانید با یک ضرب و تقسیم ساده، ظرفیت حرارتی مورد نیاز متناسب با فضای خود را محاسبه کنید. کافی است که اندازه فضای مدنظر (متر مربع) را در عدد ۳ ضرب کنید. سپس قدرت گرمادهی بخاری (کیلوکالری بر ساعت) را بر عدد ۲۴ تقسیم کنید. حال حاصل دو عملیات را با هم مقایسه کنید. هرچه اعداد حاصله به هم نزدیک تر باشند، ظرفیت انتخاب شده مناسب تر خواهد بود. در غیر این صورت، باید به دنبال بخاری با ظرفیت دیگری باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید فضای مدنظر شما برای گرمایش ۱۰۰ متر باشد و شما یک بخاری گازی با توان ۸۰۰۰ انتخاب کرده اید. برای تصمیم گیری در مورد این موضوع که بخاری مناسب فضای مورد نیاز شما هست یا خیر، کافی است عدد ۱۰۰ را در ۳ ضرب کنید که حاصلش ۳۰۰ خواهد بود. همچنین اگر میزان توان بخاری را بر ۲۴ تقسیم کنید، حاصل حدود ۳۳۰ خواهد بود. بله درست حدس زده اید؛ تفاوت ناچیز بوده و ظرفیت انتخابی شما با فضای موردنظر همخوانی دارد.

2

رده انرژی در بخاری را نادیده نگیرید!

از نکات مهم دیگری که در هنگام خرید بخاری گازی  باید به آن توجه کنید، برچسب مصرف انرژی است. این برچسب برای بخاری گازی دارای اهمیت بخصوصی است، زیرا نداشتن گواهی استاندارد محصول، نه تنها هزینه گاز مصرفی را افزایش می دهد بلکه ریسک جانی بالایی را نیز به همراه دارد. رده مصرف انرژی هر بخاری با برچسبی بر روی کارتن یا خود بخاری نشان داده می شود. این برچسب نشان می دهد راندمان خالص هر بخاری در چه رده ای قرار دارد. هر اندازه رده انرژی به ابتدای حروف الفبای انگلیسی نزدیک تر باشد، بازده خالص بخاری بالا و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیک تر باشد، بازده خالص پایین خواهد بود. رده مصرف انرژی برای بخاری های گازی در کشور ما از رده C شروع می شود و متناسب با بهینه کارکرد به ردیف های پایین نزول می کند.

نقش ترموکوپل در بخاری را جدی بگیرید!

ترموکوپل از قطعاتی است که برای امنیت بیشتر بخاری بسیار ضروری است. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت خاموش شدن شعله یا قطع و وصل شدن جریان گاز، گردش گاز به طور اتوماتیک متوقف می شود و از این رو از نشت گاز در محیط جلوگیری شده و خطر گاز گرفتگی یا انفجار محل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

3

چقدر به خدمات پس از فروش بخاری اهمیت می دهید؟

قبل از خرید در مورد کارخانه سازنده بخاری گازی و شرایط خدمات پس از فروش ، به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید. خدمات پس از فروش معتبر کلیه خدمات مربوط به نصب، راه اندازی، تست خروج گاز مونو اکسید کربن، تعمیر و تعویض قطعات که بعدها بخاری به آن نیاز دارد را شامل می شود که در افزایش ایمنی بخاری گازی نقش مهمی دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=268891

ثبت نظر

-