۵۰۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال توقیف شدند

  • کد خبر : 267905
  • 22 آبان 1399 - 1:19
۵۰۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال توقیف شدند
به گزارش نیوز،

 به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی مویدی خرم آبادی در حاشیه یکصد و یکمین نشست اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با اشاره به آمار ناچیز قاچاق دام از کشور گفت:  پیش از این ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ضوابط جابجایی و حمل و نقل دام در داخل کشور را تصویب و ابلاغ کرده است.

وی در مورد جلوگیری از خروج غیرقانونی دام گفت: اعتقاد ما بر این است که تنها با کنترل مرز نمی‌توان از قاچاق جلوگیری کرد بلکه باید در داخل کشور نظام هویت‌بخشی و پلاک‌گذاری را انجام داد که البته از گذشته اجرا شده است.

* تاثیر قاچاق  کمتر از نیم درصد بر قیمت گوشت عقلانی نیست

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش چشمگیر حجم واردات دام در دو سال اخیر تصریح کرد: ۷۰ میلیون رأس دام در داخل کشور وجود دارد که  تأثیر قاچاق کمتر از نیم درصد از این میزان بر اقتصاد و قیمت گوشت عقلانی نیست. 

مؤیدی هدف از پلاک‌کوبی را رهگیری دام تا زمان مصرف عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۱۶ میلیون رأس پلاک‌کوبی شده و این رقم رو به افزایش است، البته انتظار می‌رود کاستی‌ها در این زمینه به سرعت جبران شود.

وی ظرفیت‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد توجه قرار داد و گفت: ترسیم و طراحی شبکه‌های توزیع، خرید و فروش، حمل و نگهداری برای مدیریت دام به شکل خرید تضمینی، کشتار به موقع و ذخیره‌سازی برای تأمین دائمی پروتئین در داخل کشور و همچنین مدیریت صادرات به حد لازم و زمان محدود در جلوگیری از قاچاق دام تأثیر به سزایی خواهد داشت.

مؤیدی تأثیر قاچاق دام از کشور بر افزایش قیمت گوشت را بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: کاهش ۷۶ درصدی واردات دام به کشور متأثر از تولید دام مازاد بر مصرف، خود شاهدی بر صدق این مدعا است، به طوری که تنها در استان آذربایجان غربی یک میلیون دام مازاد تولید می‌شود.

* عرضه لاستیک از طریق سامانه جامع تجارت 

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین گفت: لاستیک‌های سبک و سنگین مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهند بود.

وی با بیان اینکه از این پس عرضه لاستیک از طریق سامانه جامع تجارت خواهد بود تأکید کرد: عدم رعایت ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه خواهد بود و دستگاه‌های نظارتی مکلفند با متخلفین برخورد قانونی نمایند.

* توقیف ۵۰۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال 

مؤیدی همچنین از بررسی و تصویب آخرین مقررات مربوط به تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف در حوزه  رمزارزها خبر داد و گفت: در پی تشکیل یک هزار پرونده در حوزه رمزارزها حدود ۵۰۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال ( ماینر ) توقیف شده و در حال رسیدگی است که با مقررات جدید که مصوبه ستاد و ابلاغیه ریاست جمهوری است در روزهای آتی تعیین تکلیف می‌شود.

وی با  با ابراز گلایه از عدم توجه و عنایت سازمان صدا و سیما نسبت به جلسات اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، غیبت ۳ ساله این سازمان را غیر قابل توجیه دانست و گفت: این مطالبه ماست که صدا و سیما طبق قانون مصوب سال ۱۳۹۲ و فرمایش مقام معظم رهبری، در جلسات ستاد حضور پیدا کند تا در جریان اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه که در جهت صیانت از سرمایه مردم صورت می‌پذیرد، قرار بگیرد اما همیشه غائب اصلی است.

وی در خاتمه گفت: برطرف شدن خلأهای نظارتی و تعیین حدود بین برخی استان‌ها از دیگر تصمیمات این نشست بود که با همکاری نیروهای مسلح تعیین و بزودی ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=267905

ثبت نظر

-