معاون وزیر:بیماران کرونایی زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند

  • کد خبر : 267522
  • 21 آبان 1399 - 21:00
معاون وزیر:بیماران کرونایی زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند

دکتر قاسم جان‌بابایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان واسعی سبزوار و بررسی وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ این شهرستان افزود: بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا که از طریق اورژانس وارد بیمارستان‌ها می شوند بیماران بدحال هستند.

وی اضافه کرد: علت اصلی افزایش بیماران بدحال کرونایی مراجعه با تاخیر آنها به مراکز درمانی است که این عامل سبب می شود کمک کردن به آنها  کمتر و کار بیمارستان‌ها بیشتر شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین بیشتر مبتلایان بدحال بیماری کووید ۱۹، در سنین بالا و توام با بیماری پیش زمینه‌ای دیابت و فشارخون هستند که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.

جان‌بابایی افزود: چنانچه درصد آلودگی ویروس کرونا در افراد مسن یا بیماران پیش زمینه ای دیابت و فشار خون بیشتر شود مرگ و میر بالا می رود لذا برای کاهش میزان مرگ میر، مبتلایان باید زودتر مراجعه کنند و همچنین سالمندان که در برابر این ویروس آسیب پذیرتر هستند محافظت بیشتری شوند.

وی ادامه داد: حدود ۹۷ درصد میزان مرگ و میر کرونایی در افراد بالای ۵۰ است لذا هر چه سن بالا می رود دیابت و  فشارخون اثر تشدید کننده دارد که با کرونا آسیب پذیرتر می شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رفت و آمدهای خانوادگی و میهمانی‌های خانگی سبب شده افراد مسن به این بیماری مبتلا شوند و هنگامی که برای درمان به بیمارستان می آیند به مراقبت سختی نیاز دارند.

جان‌بابایی افزود: هموطنان برای مهار ویروس کرونا و کاهش مرگ و میرها مراقبت‌ها را از خانه شروع کنند چون صِرف رعایت مقررات بهداشتی در سطح جامعه کفایت نمی کند.

وی ادامه داد: با تلاش مضاعف کادر درمان، مراقبت‌های خوب و وجود تیم‌های حمایت کننده و روش های پیشرفته درمانی تلاش می شود میزان بار ویروس کرونا و مرگ و میر آن کمتر شود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=267522

برچسب ها

ثبت نظر

-