خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

  • کد خبر : 267237
  • 21 آبان 1399 - 18:06
خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونااختصاصی «تابناک با تو» – شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است. فایزر این واکسن آزمایشی را با همکاری شرکت بیواِن‌تِک ساخته است.

در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فایزر به ۴۳۵۰۰ نفر در شش کشور دنیا، آمریکا، آلمان، برزیل، آرژانتین، ترکیه و آفریقای جنوبی در دو نوبت به فاصله سه هفته تزریق شده است.

فایزر می‌گوید در نود درصد موارد مصونیت به کرونا هفت روز بعد از تزریق نوبت دوم و ۲۸ روز بعد از نوبت اول حاصل شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هنوز هیچ عارضه جانبی جدی‌ای تاکنون مشاهده نشده است.

این نتایج بر اساس تاثیر واکسن در ۹۴ داوطلب اول بوده که به کرونا مبتلا بودند.

انتشار این خبر خیلی زود با استقبال بازارهای سهام و همچنین مقام‌های سیاسی در آمریکا روبرو شده است.

میچ مک‌کانل، رئیس جمهوری خواه مجلس سنا، روز دوشنبه، نهم نوامبر، ضمن استقبال از این خبر ان را نتیجه تلاش‌های بخش خصوصی و عملکرد دولت آقای ترامپ دانست.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا هم گفته چه دولت آقای ترامپ بر سر کار باشد و چه دولت جو بایدن سر کار آمده باشد، کاخ‌سفید باید شرایط توزیع و در دسترس بودن سریع واکسن برای اقشار محروم را فراهم کند و با تلاش‌های ضدواکسیناسیون مقابله کند.

آلبرت بورلا مدیرعامل و رئیس فایزر در بیانیه‌ای نوشت: “اولین نتایج از مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شواهدی هستند از اینکه واکسن ما قادر است از کرونا پیشگیری کند.”

او این نتایج را “نقطه عطفی” در تولید واکسن دانست “آن هم در زمانی که دنیا بیشترین نیاز را به آن دارد.”

تدروس آدانوم گبره‌یسوس رئیس سازمان بهداشت جهانی خبر موفقیت اولیه این واکسن آزمایشی را “دلگرم‌کننده” خواند و به تمام دانشمندان و دست‌اندرکاران درود فرستاد. او نوشت برای پایان دادن به این همه‌گیری جهانی دنیا شاهد “نوآوری و همکاری علمی بی‌سابقه‌ای” بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا هم از خبر موفقیت اولیه واکسن آزمایشی کرونا استقبال کرد و به “زنان و مردان فوق‌العاده‌ای که این تحول را ایجاد ” و اسباب “امیدواری” فراهم کردند تبریک گفت.

او گفت ماسک و فاصله اجتماعی همچنان باید رعایت شوند اما “فرصت تغییر” شرایط در سال آینده مهیا شده است.

دونالد ترامپ هم در توئیتر با حروف بزرگ نوشت: “اخبار عالی، ترقی زیاد بازار سهام، واکسن بزودی می ‎آید.”

خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

احتمال توزیع واکسن کرونا تا پایان ماه نوامبر

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: این احتمال وجود دارد که دوزهایی از واکسن کروناویروس تا پایان ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) در دسترس قرار گیرد.

دکتر آنتونی فائوچی روز گذشته (دوشنبه) در اظهاراتی گفت: درصورتیکه واکسن کروناویروس مجوز استفاده در شرایط اضطراری را دریافت کند این احتمال وجود دارد که مردم تا پایان سال جاری دوزهایی از این واکسن را دریافت کنند.

شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات اولیه، واکسن کروناویروس تولیدی این شرکت بیش از ۹۰ درصد با تاثیرگذاری مثبت همراه بوده است.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در آمریکا تاکید کرد: اطمینان دارم شرکت فایزر طی روزهای آتی درخواست مجوز استفاده اضطراری برای واکسن تولیدی خود را ارائه می دهد. این بدان معناست که اگر این روند به آرامی پیش برود ممکن است دوزهایی از واکسن را داشته باشیم که مردم بتوانند تا پایان ماه نوامبر یا ماه دسامبر آن را دریافت کنند.

وی افزود: لازم است تمامی بررسی های ایمنی و نظارتی در مورد این واکسن انجام شود اما احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی افراد واکسن کروناویروس را دریافت خواهند کرد.

خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

و این در حالی است که آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد

طبق گزارشی جدید آزمایش واکسن بالقوه کرونای چین به نام «کروناوک» در برزیل متوقف شده است.

آزمایش بالینی واکسن بالقوه کووید ۱۹ چین در برزیل متوقف شده است. دلیل این امر یک مورد گزارش وجود عوارض جانبی شدید ناشی از تزریق واکسن بوده است.

این واکسن در شرکت «سینوواک بیوتک» توسعه یافته و «کروناوک» نام دارد. طبق گزارش‌های موجود مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مذکور در ۲۹ اکتبر در برزیل متوقف شده است. البته سازمان بهداشت برزیل هیچ توضیح دیگری در این باره ارائه نکرده است.

در بیانیه سازمان بهداشت برزیل اشاره شده آزمایش بالینی واکسن بالقوه چینی با توجه به قوانین متوقف شده تا ادامه آن در این کشور بررسی شود.

انستیتو Butantan در سائوپولو برای تولید این واکسن در برزیل با سینوواک همکاری می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای از توقف آزمایش بالینی اظهار تعجب و اشاره کرد مشغول بررسی جزئیات است.

دیماس کوواس مدیر این انستیتیو در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد یک شرکت کننده در آزمایش بالینی فوت کرده اما مرگ او به واکسن بالقوه چینی ارتباطی نداشته است.

خبرهای جدید درباره کشف واکسن کرونا

توقف آزمایش بالینی برای بررسی بروز عوارض جانبی شدید یک واکسن یا دارو در آزمایش‌های بالینی وسیع چندان غیر معمول نیست. در همین اواخر آزمایش بالینی واکسن‌های توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد و شرکت جانسون به دلیل بروز چنین رویدادی متوقف شد. البته پس از انجام تحقیقات، آزمایش بالینی هر دو واکسن بالقوه از سرگرفته شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=267237

ثبت نظر

-