اتصال متروی اسلامشهر به تهران

  • کد خبر : 265833
  • 21 آبان 1399 - 3:08
اتصال متروی اسلامشهر به تهران

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۳

پیروز حناچی

تهران ( پانا) – شهردار تهران اعلام کرد که ایجاد خطوط کوتاه انشعابی در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو با بیان اینکه بیمارستانی در منطقه ۱۸ به عنوان مرکز طبی کودکان توسط خیرین با سرعت زیاد در حال ساخت است و توسعه جنوبی خط ۳ می تواند به افزایش سرویس دهی این بیمارستان کمک کند، گفت: اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی یکی از اهداف توسعه جنوبی خط ۳ بود چرا که اگر می خواستیم منتظر اسناد و برنامه های بالادستی بمانیم باید تا احداث خط ۱۱ صبر می کردیم اما حالا با انشعاب خط ۳ یک راه میانبر ایجاد شد که با سرعت بیشتری مترو به منطقه ۱۸ برسد.

وی با بیان اینکه اتصال مترو به متروی اسلامشهر و همچنین اتصال به این بیمارستان می تواند کمک زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی کند گفت: خطوط مترو با سرعت زیاد ساخته شد اما متناسب با آن پایانه ساخته نشده است. هر چند که با پایانه نمی شود عکس انداخت چرا که یک مسئله زیربنایی است اما پایانه ها تاثیر زیادی بر روی کیفیت سیستم سرویس دهی دارند.

وی با بیان اینکه مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست، چرا که مترو لندن ۱۰۰ سال قدمت دارد اما مترو تهران تنها ۲۰ سال دارد که سعی داریم با سرعت زیاد حرکت کنیم، گفت: فرصت های زیادی را از دست داده ایم. به خصوص حدفاصل سال ۸۴ تا ۹۲ که هم منابع کشور زیاد بود و هم امکان توسعه فراهم بود می بایست شتاب در حرکت مترو افزایش می یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد انشعاب در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است که در دنیا هم ایجاد خطوط کوتاه برای سرویس دهی بهتر درانتهای خطوط مرسوم است، گفت: با این روش مناطق فراموش شده شهری به گردونه شهر بر می گردند.

حناچی با اشاره به توسعه شهرهای اقماری به تناسب توسعه کلانشهرها گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس توسعه جنوبی خط ۳ مترو و اتصال آن به مترو اسلامشهر نیز به عنوان یک سیاست دنبال می شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه روزانه میلیون ها نفر از مترو و اتوبوس استفاده می کنند و بر همین اساس حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یک موضوع حاکمیتی است گفت: به نظر می رسد شاید دولت بدش هم نمی آمد که از مسئولیت مترو شانه خالی کند و از زمانی که مجمع مترو تغییر کرد و به طور تمام به شهرداری ها رسید سهم دولت کاهش یافت اما تمام تلاش خود را می کنیم تا حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265833

برچسب ها

ثبت نظر

-