تغییر گروه ارزی شکر از حدود یکسال پیش عملیاتی شد/ ذخایر استراتژیک بی نظیر شکر در کشور

  • کد خبر : 265815
  • 21 آبان 1399 - 2:48
تغییر گروه ارزی شکر از حدود یکسال پیش عملیاتی شد/ ذخایر استراتژیک بی نظیر شکر در کشور

تغییر گروه ارزی شکر از حدود یکسال پیش عملیاتی شد/ ذخایر استراتژیک بی نظیر شکر در کشور

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت، با بیان اینکه تغییر ارز شکر از گروه یک به گروه دو کالایی از حدود یک سال پیش انجام شده است و حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی موضوع جدیدی نیست؛ گفت: ذخایر استراتژیک شکر مکفی است و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، صدیف بیک زاده با بیان این مطلب، افزود: از آبان ماه ۱۳۹۸ در راستای تامین حداکثری شکر مورد نیاز داخل کشور و برای فراهم شدن بیشتر زمینه تامین شکر از محل واردات، گروه ارزی این کالا تغییر پیدا کرد، این تغییر اولویت ارزی به نفع تولید داخلی شکر نیز بود.


وی با اعلام اینکه ثبت سفارش ها با همان ارز نیمیایی انجام شده است، گفت: ارز مورد نیاز شکر از محل واردات به اندازه کافی تامین شده است و حتی از برنامه جلوتر هستیم.


مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با یادآوری اینکه شکر به عنوان یک کالای استراتژیک دارای ذخایر راهبردی است، بیان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مسئول و متولی ذخایر راهبردی در کشور به اندازه کافی ذخایر شکر دارد.


بیک زاده با بیان اینکه این فرآیند تامین شکر از محل واردات طبق برنامه ستاد تنظیم بازار پیش می رود، اضافه کرد: بخش مهمی از نیاز داخلی شکر از محل تولید داخل تامین می شود و اختلاف میان شکر مورد نیاز داخل و تولید داخل از طریق واردات تامین می گردد.


مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین تصریح کرد: همزمان با تغییر اولویت ارزی حقوق ورودی شکر به حداقل ممکن یعنی ۵ درصد کاهش پیدا کرد.


بیک زاده گفت: نرخ بازار شکر از سال گذشته با نیمایی شدن تعدیل و تثبیت شده است و اینکه در شرایط کنونی اطلاعاتی منتشر شده که در روزهای اخیر تغییر اولویت ارزی انجام شده، صحت ندارد و این موضوع از سال گذشته اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265815

ثبت نظر

-