چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه‌ها باید رعایت شود؟

  • کد خبر : 26573
  • 27 اسفند 1398 - 16:29
چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه‌ها باید رعایت شود؟

کد خبر: ۱۴۶۷۹۵

تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ – ۱۱:۰۲

یک فوق تخصص عفونی درباره نکات بهداشتی که باید در آرایشگاه ها رعایت شود، توضیح داد.

به گزارش نیوز: جمال میرزایی فوق تخصص عفونی درباره ارتباط ریش بلند با ویروس کرونا گفت: ریش و سبیل به علت بلند بودن می‌توانند منشاء ویروس آلوده و خطرناک کرونا باشند برای همین توصیه می‌شود ریش و سبیل کوتاه باشد.

او افزود: از آن جایی که مردان ریش و سبیل خود را با تیغ شخصی کوتاه می‌کنند پس هیچ اشکالی ندارد و این کار به هیچ عنوان نمی‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند.

شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر تمامی افراد جهان را نگران کرده است و همانطور که می‌دانیم تمامی مترو‌ها و اتوبوس‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند، اما مکان‌های عمومی مانند آرایشگاه ها، رستوران‌ها و … باید توسط صاحبان آن‌ها انجام شود.

با بروز ویروس کرونا بسیاری از افراد از رفتن به آرایشگاه‌ها به صورت جدی پرهیز کردند، اما یکی از ملزومات روزانه زندگی ما انسان‌ها که امری جدی است رفتن به آرایشگاه و کوتاهی مو، ریش یا سبیل است که در صورت رعایت اصول بهداشتی ویروس کرونا منتقل نخواهد شد، اما بهترین کار این است که به هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی در آرایشگاه‌ها حاضر نشویم.

تمامی آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی موظف هستند هنگام ورود مشتری به آن‌ها دستکش، ماسک و پد‌های ضدعفونی کننده یک بار مصرف بدهند و خود آرایشگر باید جلو چشمان مشتری قیچی و… را ضدعفونی کند و در صورتی که مشتری این وسایل را به همراه داشت آرایشگر باید از وسایل مشتری استفاده کند.

هرگاه یکی از مشتریان احساس بیماری داشت به هیچ عنوان نباید در محل کار حضور پیدا کند؛ چرا که در این صورت ممکن است دیگران را هم به ویروس مبتلا کند و همچنین تمامی آرایشگاه‌ها بایستی هنگام اصلاح سر یا صورت مشتری از ماسک استفاده کنند تا با این کار به آن‌ها اطمینان خاطر دهند.

در ضمن تمامی کانیوزن آرایشگاه‌ها باید یک شخص را به عنوان مسئول امور مالی تعیین کنند و از اینکه هم حساب مشتری را تسویه کنند و هم اینکه مو‌های او را اصلاح کنند به صورت جدی پرهیز کنند تا با این کار ویروس کرونا منتقل نشود و سلامت جسمانی دیگران را به خطر نیندازد.

آرایشگاه‌های مردانه هم علاوه بر رعایت تمامی این کار‌ها به هیچ عنوان از تیغ‌های مشترک برای کوتاهی ریش مشتریان استفاده نکنند. در ضمن کانیوزن آرایشگاه‌ها قبل و بعد از انجام تمامی امور مربوط به مشتریان باید دست‌های خود را با الکل ضدعفونی کنند یا آن‌ها را با آب و صابون یا مایع بشویند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=26573

ثبت نظر

-