هشدار پلیس به چالش های غیراخلاقی

  • کد خبر : 264358
  • 20 آبان 1399 - 10:33
هشدار پلیس به چالش های غیراخلاقی

به گزارش نیوز، سرهنگ رامین پاشایی افزود: یکی از ویژگی های بارز فضای سایبر، ایجاد سرگرمی و راه اندازی چالش های مختلف است و کاربران فضای مجازی با پیگیری چالش ها و دعوت به رفتار و گفتمانی خاص، پیگیر تحقق بخشیدن به اهداف خاصی هستند ضمن اینکه دعوت به چالش ها یکی از پیوست های جدانشدنی از فضای سایبر است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات یک پویش و چالش از حالت محلی، منطقه ای و قاره ای خارج می شود و به علت خصلت بارز فضای مجازی که وابسته به مکان نیست در سطح بین المللی و جهانی مطرح می شود و کاربران فضای مجازی فارغ از محل اقامت، نژاد و مذهب به آن می پیوندند و پیام همبستگی خود را با آن اعلام می کنند. در این حوزه می توان به چالش های ضد نژاد پرستی و یا کودکان و خانواده های آسیب دیده از جنگ و تضییع حقوق انسانی اشاره کرد.

برخورد با چالش های ناپسند

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: اجرا و راه اندازی چالش های مختلف در هر کشور و اقلیم از فرهنگ و هنجارهای اخلاقی هر جامعه پیروی می کند. از سویی با توجه به اختلاف نظرهای گفتمان فرهنگی، دینی و اخلاقی در هر جامعه برخی چالش ها در قالب شوخی و سرگرمی، فعالیت های مدنی و اجتماعی، زیستی و محیطی و … هر کشور صورت می پذیرد.

وی گفت: به تازگی در کشور چالشی توسط تعدادی افراد به راه افتاده که کاربران را به رفتار زشت و ناپسند و مغایر عفت عمومی دعوت می کند و ضمن تشویش اذهان عمومی، باعث اعتراض شدید کاربران عادی و کنشگران حرفه ای فضای مجازی شده است.

پاشایی اضافه کرد: در این راستا طی چند روز اخیر افرادی که به عنوان سر شاخه اصلی تشویق کننده و ترغیب کننده اجرای این چالش های غیر اخلاقی بودند، شناسایی و ضمن دستگیری به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه رصد دائمی رفتارهای مغایر با شئون دینی، اخلاقی و فرهنگی پذیرفته شده در جامعه توسط پلیس فتا در حال اجراست، تصریح کرد: هر گونه تشویق، ترغیب و راه اندازی کانال با موضوع اجرای چالش های مغایر با اخلاق، عفت عمومی و شئون عام رفتاری و هنجارهای جامعه جرم است و پلیس فتا با دعوت کنندگان با این گونه اعمال برابر قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا پاشایی در پایان گفت: هموطنان می توانند در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری مراجعه کنند و با پلیس فتا در ارتباط باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264358

ثبت نظر

-