تغذیه سالم؛ چربی های سالم که باعث جوانی می شود

  • کد خبر : 264250
  • 20 آبان 1399 - 9:36
تغذیه سالم؛ چربی های سالم که باعث جوانی می شود

اثبات شده است که مصرف برخی خوراکی‌ها باعث جوانی می‌شود. اغلب ما می‌دانیم که نوشیدن آب بیشتر، سبزیجات و غذا‌های سالم و غیر سرخ کردنی می‌تواند در سلامتی ما تاثیرگذار باشد.

تغذیه سالم و جوانی

همانطور که پیرتر می‌شویم، بدن‌های ما نیز پیر می‌شوند. یکی از اهداف تغذیه سالم به تأخیر انداختن اثرات پیری بر اندام ها، از جمله، پوست است. با توجه به این نکته، ما تمام تلاش خود را برای خوردن غذا‌های ضد پیری انجام می‌دهیم.

>>>بیشتر بخوانید:

پخت‌وپز سالم و رازهای که هر خانمی باید بداند

اما زمانی که صحبت از چربی می‌شود بسیاری از افراد تصور می‌کنند قرار است به سرعت چاق شوند، این در حالی است که گاهی چربی‌های سالم می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. به گفته دکتر شارون استیلز، متخصص تغذیه و بهداشت زنان، همیشه در خصوص مصرف چربی، سوء تفاهم وجود دارد. درواقع چربی یکی از مواد مغذی است که به طور معمول در رژیم غذایی ما وجود دارد.

تغذیه سالم و جوانی

رژیم غذایی

تغذیه سالم و جوانی؛ یک رژیم غذایی متعادل که شامل چربی در رژیم غذایی باشد باعث خواب بهتر، تأمین انرژی بیشتر، کاهش میل به غذا‌های ناسالم و تغییر ترکیب بدن برای افراد سالم می‌شود، همه این‌ها هدف تاخیر در پیری را تأیید می‌کنند.

چربی‌های “خوب” چربی‌هایی هستند که از یک طرف حاوی مقادیر بیشتری از اسید‌های چرب امگا ۳، چربی‌های اشباع نشده تک و اسید لوریک برای قلب و مقادیر کمتری از اسید‌های چرب امگا ۶، چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس صفر هستند.

تغذیه سالم و جوانی

امگا3

این اسید‌های چرب امگا ۳ از نظر جوان نگاه داشتن پوست شما بسیار مهم هستند. طبق مقاله منتشر شده در مجله Nutrition for Healthy Skin، مصرف مقدار زیادی اسید‌های چرب امگا ۳ در رژیم غذایی به سلامت کلی پوست کمک می‌کند، این ماده پوست را مرطوب نگه می‌دارد و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می‌کند.

تغذیه سالم و جوانی

 

نمونه‌هایی از چربی‌های خوب شامل مواردی است که در ماهی قزل آلا، ساردین، آووکادو، گردو، روغن نارگیل، روغن آووکادو و همه این دانه‌های مفید برای شما وجود دارد. درواقع تفاوت زیادی بین خوردن چربی‌هایی سالم مانند گردو، دانه‌های کتان و آووکادو و البته گروه چربی‌هایی ناسالم مانند کره و بیکن وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264250

برچسب ها

ثبت نظر

-