خبر خوب برای بورس تهران

  • کد خبر : 262963
  • 19 آبان 1399 - 17:48
خبر خوب برای بورس تهران

 

خبر خوب برای بورس تهران

به گزارش نیوز،  خبر خوب برای بورس در پیشگشایش بورس، ۸۸ نماد بازار صف خرید و ۴۱۹ نماد صف فروش داشتند. گروه‌های «کشاورزی»، «لیزینگ» و «هتل و رستوران» بیشترین صف خرید را داشتند، در سمت دیگر بازار، گروه‌های «بانک» و «سرمایه‌گذاری» بیشترین صف فروش را داشتند.

در نتیجه‌ حجم بالای صف‌های فروش، شاخص کل بورس تهران در ۵ دقیقه ابتدایی ۱۵ هزار واحد سقوط کرد و پس از آن با کمتر شدن شدت افت رقم شاخص کل، در نهایت در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ایستاد که کمترین رقم از ۲۷ خردادماه تاکنون است.

در دقایق پایانی معاملات بورس میزان تقاضای بازار کمی افزایش یافت اما برای بالا کشیدن شاخص کافی نبود.

تداوم سرخ‌پوشی بورس تهران

سرخ پوشی تابلوی بورس

در پایان معاملات ‌دوشنبه، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۲۵ هزار و ۴۰۰ واحدی در رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۲ هزار و ۷۹۶ واحدی ، ۳۶۶ هزار و ۷۸ واحد را ثبت کرد که پایین‌ترین رقم از ۲۱ خردادماه تاکنون است. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۳۴ واحدی به ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.

فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، کگل (معدنی و صنعتی گل‌گهر)، شتران (پالایش نفت تهران)، پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و پارس (پتروشیمی پارس) نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند که همگی با کاهش قیمت روبه‌رو بودند.

تداوم افزایش ارزش معاملات انجام ‌شده در بورس زنجان - ایسنا

افزایش ارزش معاملات

در معاملات امروز، ارزش معاملات کل بازار سهام ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۱۴۶ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۶ هزار و ۹۸ میلیارد تومان بود که رشد ۱۸۳ درصدی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. از منظر برخی تحلیل‌گران این اتفاق برای سهامداران می‌تواند خبرخوبی باشد، زیرا عمق تضعیف شده بازار در روزهای اخیر التیام یافته و اگر این روند ادامه یابد منجر به آرامش بازار خواهد شد.

آمار معاملات 19 آبان

ادامه روند خروج پول‌های حقیقی از بورس

بورس در روز دوشنبه باز هم شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. در معاملات روز ‌دوشنبه بازار سرمایه، خالص پول حقیقی خروجی هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان بود. بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، وبصادر (بانک صادرات)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت.

کاهش ارزش صف‌های فروش

بورس تهران در روز دوشنبه پس از ۶ روز کاری پیاپی با کاهش عرضه همراه بود. ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات امروز ۳ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۴۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. ارزش صف‌های خرید بورس نیز ۴۰۵ میلیارد تومان بود که رشد اندک ۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته داشت.

دست به دست شدن خودرو

بیشترین حجم معاملات بازار به خودرو (ایران خودرو) اختصاص داشت، در معاملات بازار امروز تعداد یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۸۸۸ سهم این شرکت معامله شد. پس از ایران خودرو، خساپا (سایپا)، وبصادر (بانک صادرات)، فولاد (فولاد خوزستان) و وبملت (بانک ملت) و در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار نیز به نماد خودرو (ایران خودرو) تعلق داشت که رقمی معادل ۵۳۸ میلیارد بود. پس از ایران خودرو، فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، وبصادر (بانک صادرات) و خساپا (سایپا) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

>>>بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=262963

ثبت نظر

-