کشف روغن‌های خوراکی احتکار شده در برخی استان‌ها

  • کد خبر : 260512
  • 18 آبان 1399 - 12:05
کشف روغن‌های خوراکی احتکار شده در برخی استان‌ها

به گزارش روز یکشنبه نیوز از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی کیانی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی ایلام از کشف انبار احتکار روغن خوراکی در این شهر  خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر احتکار کالای اساسی و مورد نیاز مردم در یکی از انبارهای سطح شهر ایلام بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

کیانی افزود: تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام و ۶۰۰حلب روغن جامد ۵ کیلویی کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کیانی اضافه کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری سازمان صمت کالای مکشوفه جهت توزیع با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گرفت.

وی از مردم خواست چنانچه با احتکار کالای اساسی یا هر گونه فعالیت غیر قانونی اخلالگران نظم اقتصادی مواجهه شدند بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با مدافعان امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

پلمب انباری با ۳۵ تن روغن خوراکی 

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۳۵ تن و ۴۵۰ کیلو انواع روغن خوراکی، ۹ تن شکر، ۷ هزار و ۲۴ بسته ماکارونی، ۳ هزار و ۱۰۰ کیلو حبوبات، ۶۰۰ لیتر مایع ظرفشویی و یک تن و ۱۳۱ کیلو پودر ماشین لباسشویی احتکار شده در نجف آباد خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان نجف آباد با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند، فردی اقدام به احتکار روغن خوراکی و مقدار زیادی دیگر اقلام خوراکی کرده که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی افزود: ماموران با انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از احتکار کالا در انبار مذکور، روز گذشته با هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صمت این شهرستان به محل اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این انبار، ۲۵ تن و ۶۲۵ کیلو روغن نباتی، ۹ تن و ۸۲۵ لیتر روغن مایع، ۹ تن شکر، ۷ هزار و ۲۴ بسته ماکارونی، ۳ هزار و ۱۰۰ کیلو حبوبات، ۶۰۰ لیتر مایع ظرفشویی و یک تن و ۱۳۱ کیلو پودر ماشین لباسشویی احتکار شده را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به پلمب انبار مذکور خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالا های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال اعلام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند برای سود بیشتر خود ارزاق عمومی  را احتکار کنند برخورد قاطع و قانونی می کند و امید است مردم عزیز نیز با پلیس تعامل داشته باشند و هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.

احتکار روغن کنجد 

سرهنگ سیدمجید فیض جعفری معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز از کشف بیش از ۳ هزار لیتر روغن کنجد احتکار شده خبر داد و گفت: با دریافت اخباری مبنی بر دپو مقدار قابل توجهی روغن کنجد در یک انبار در منطقه دهقان ویلا شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار پلیس اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در ابتدا از صحت خبر مطمئن شده و سپس با هماهنگی مقام قضائی به انبار مورد نظر مراجعه کرده و در بازرسی از آنجا سه تن روغن کنجد که برای افزایش قیمت در بازار احتکار شده بود، کشف کردند.

سرهنگ فیض جعفری با بیان این که ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان دو میلیارد ریال تخمین زده شده است، گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و برای انجام تحقیقات به تعزیرات حکومتی استان “البرز” معرفی شد.

کشف محموله روغن خوراکی قاچاق توسط مرزداران هنگ مرزی جکیگور

 سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۲ هزار لیتر روغن خوراکی قاچاق توسط مرزداران هنگ مرزی جکیگور خبر داد و گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور حین کنترل خودروهای باری در محور راسک پیشین یک دستگاه کشنده حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۲ هزار و ۷۲۰ لیتر روغن خوراکی قاچاق که با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

سردار ملاشاهی با اشاره به دستگیری یک متهم تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد کردند که متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف انبار اقلام بهداشتی و سلولزی غیراستاندارد 

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم از کشف انبار اقلام بهداشتی و سلولزی غیراستاندارد خبر داد و گفت:  با تلاش کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان، محل تولید اقلام بهداشتی و سلولزی غیر استاندارد در قم شناسایی شد.

وی افزود: با حضور کارآگاهان و همچنین کارشناسان سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و دارو استان قم، محل موصوف مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد این شرکت بدون پروانه تولید، به صورت غیر استاندارد و غیر قانونی اقدام به تولید اقلام سلولزی می کند.

سردار میرفیضی اضافه کرد: طبق برآورد صورت گرفته از سوی کارشناسان، ارزش اقلام مکشوفه ۷ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر، اقلام مکشوفه توقیف و سالن تولید و انبارهای این شرکت نیز پلمب شد.

کشف گازوئیل قاچاق از ولوو

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در محور کهنوج – قلعه گنج از یک دستگاه ولوو خبر داد و گفت: در اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگی و از سویی جلوگیری از قاچاق کالا وسوخت، ماموران پلیس راه کهنوج در محور کهنوج – قلعه گنج یک دستگاه تریلر ولوو حامل سوخت را به علت تخلف سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد، مجوز صادر شده (بارنامه) جعلی بوده و خودرو مذکور حامل ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه خودرو حامل سوخت به سمت استان های جنوبی و خروج از کشور در حال حرکت بود، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص برخورد با قاچاق کالا و سوخت و از طرفی طبق دستور العمل های صادره پلیس راه دنیوزر کنترل ترافیک جاده ای با قاچاق کالا وسوخت نیز به شدت برخورد می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=260512

ثبت نظر

-