جو بایدن کیست؟

  • کد خبر : 260168
  • 18 آبان 1399 - 9:05

 

 

نیوز:

جو بایدن کیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جوزف رابینت بایدن» متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲ او پیشتر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، تحت ریاست‌جمهوری باراک اوباما چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بوده و از ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ به مدت ۳۶ سال ایالت دلاور را به عنوان یکی از سناتورهای ایالات متحده آمریکا نمایندگی می‌کرده ‌است.

بایدن که یک دموکرات است، نامزد حزب خود در انتخابات پرمناقشه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود و بر رقیب اصلی‌اش رئیس‌جمهور دونالد ترامپ پیروز شد.

 

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا + تصاویر

 

او در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرده بود اما موفق نشده بود.

بایدن در اسکرانتون، پنسیلوانیا و شهرستان نیوکاسل در ایالت دلاور بزرگ شد. رئیس جمهور منتخب آمریکا در دانشگاه دلاور تحصیل و سپس مدرک حقوق خود را از دانشگاه سیراکیوز دریافت کرد.

او در سال ۱۹۶۹ وکیل شد و در سال ۱۹۷۰ به عضویت در شورای شهرستان شهرستان نیوکاسل، دلاور انتخاب شد.

بایدن اولین‌بار در سال ۱۹۷۲ به عنوان سناتور ایالات متحده از دلاور انتخاب و در نتیجه ششمین سناتور جوان تاریخ آمریکا شد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا شش‌بار دیگر به این سمت انتخاب شد و در زمان رسیدن به معاونت رئیس‌جمهور در سال ۲۰۰۹ چهارمین سناتور ارشد در سنای ایالات متحده آمریکا بود.

 

جدی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ را بشناسید/ جو بایدن؛ از معاونت اوباما تا  اتهام تعرض جنسی/ دیدگاه بایدن در مورد ایران چیست؟|خبر فوری

 

 ( جو بایدن کیست ) همکاری بایدن و اوباما

بایدن همچنین از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ ریاست کمیته قضایی سنای ایالات متحده آمریکا را برعهده داشت و با مسائلی چون سیاست مواد مخدر، پیشگیری از جرم و آزادی‌های مدنی و همچنین نامزدی‌های بحث‌برانگیز رابرت بورک و کلارنس توماس به قضاوت دیوان عالی ایالات متحده آمریکا درگیر بود. او رهبری تلاش‌ها برای تصویب لوایح کنترل جرم و اجرای قانون و خشونت علیه زنان را بر عهده داشت.

بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا، به عنوان معاون انتخاباتی اوباما در مقابل جان مک‌کین و سارا پیلین شرکت کرد.

اوباما و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا مجدداً انتخاب شدند.

 

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا کیست؟ - ایمنا

 

بایدن در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ آغاز سومین کمپین خود را برای کسب ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد و در ژوئن ۲۰۲۰ به نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ تبدیل شد.

انتهای پیام/

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=260168

ثبت نظر

-