افزایش ۳۲ درصدی کشف سلاح توسط محیط زیست استان تهران

  • کد خبر : 259523
  • 17 آبان 1399 - 22:04
افزایش ۳۲ درصدی کشف سلاح توسط محیط زیست استان تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سعید محمودی از کشفیات این اداره در شش ماهه اول امسال و برخورد با متخلفان شکار غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: در شش ماه اول امسال در مجموع تعداد ۳۳  اسلحه شکاری و جنگی مجاز و غیرمجاز در استان توسط مأموران اجرایی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در همین رابطه، تعداد ۱۰۸ نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند که پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است، افزود: در حوزه شکار و صید و طی این مدت، ۲۲ نفر قبل از اقدام به شکار توسط مأموران اجرایی دستگیر شدند.

محمودی با اشاره به اینکه با ۳۴ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده در این مدت برخورد شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، از تخریب ۴۹۶ متر مربع از اراضی ملی جلوگیری به عمل آمد و  ۷۹ مورد آتش‌سوزی مهار شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدای امسال، در مجموع تعداد ۸۱ پرونده تخلف در مراجع قضائی تشکیل شده و در جریان بوده و تعداد ۸ پرونده نیز مختومه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه آمار کشفیات سلاح در شش ماهه نخست امسال نسبت به وضعیت مشابه در سال قبل رشد ۳۲ درصدی داشته است، تصریح کرد: این آمار بیانگر تأثیر افزایش گشت‌ها و پایش‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در حوزه استحفاظی و برخورد با متخلفان شکار و صید است.

محمودی با هشدار به شکارچیانی که در فصل پاییز اقدام به شکار می‌کنند، خاطرنشان کرد: به طور قطع، یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق حفاظت شده و شهرستا‌ن‌های استان با نهایت تلاش و کوشش نسبت به برخورد با شکارچیان و دستگیری و معرفی به مراجع قضائی اقدام و برخورد قاطع و بدون اِغماض با متخلفان خواهند داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259523

ثبت نظر

-