اعلام آخرین مهلت واریز وجه مسکن‌ ملی و تکمیل پرونده وام ودیعه/ احتمال آغاز مرحله دوم ثبت‌نام‌ها از آذرماه

  • کد خبر : 259258
  • 17 آبان 1399 - 18:20

اعلام آخرین مهلت واریز وجه مسکن‌ ملی و تکمیل پرونده وام ودیعه/ احتمال آغاز مرحله دوم ثبت‌نام‌ها از آذرماه

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پرداخت وام ودیعه در حال انجام است. آخرین مهلت ثبت نام، پایان مهر ماه به اتمام رسید و در مرحله دوم نزدیک به ۲۰۰ هزار برای دریافت وام ودیعه ثبت نام کردند.

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن وساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعداد متقاضیان مسکن ملی که به دلیل عدم واریز وجه اولیه حذف شده‌اند، اظهار داشت: به همه استان‌ها ابلاغ شده متقاضیانی را که در مراحل قبل ثبت نام کرده‌اند اما واریز وجه انجام نداده‌اند را تا پایان آبان‌ماه تعیین تکلیف کنند. ابهامی در ارسال پیامک‌ها وجود دارد و برخی از ثبت‌نام کنندگان ادعا می‌کنند که پیامک برای آنها ارسال نشده است.


وی ادامه داد: از این رو آخرین مهلت برای واریز وجه را تا پایان آبان ماه تمدید کرده‌ایم و این اخرین مرحله مهلت به افراد است و از تمام استان‌ها خواسته شده، هر گونه اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید محلی و صدا و سیما که درباره واریز وجه لازم است را انجام دهند.      


معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا با ریزش احتمالی انصراف‌دهندگان، امکان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی و بازگشایی سامانه وجود دارد، اظهار داشت: از تمام استان‌ها خواسته شده که اراضی جدید که ظرفیت خالی وجود دارد به طرح اضافه کنند یا در صورت امکان ظرفیت جدید تولید شود، همچنین احتمالا از محل انصراف‌دهندگان و کسانی که تا پایان آبان ماه اورده اولیه واریز نکرده‌اند ظرفیت جدیدی ایجاد می‌شود. بنابراین قرار بر این است که تا پایان آبان ماه به یک جمع‌بندی برسیم و برای ثبت نام جدید و شرایط ثبت نام مجدد تصمیم بگیریم.


محمودزاده با اشاره به احتمال آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی تاکید کرد: به طور قطع در ثبت نام جدید اولویت با مناطقی است که قبلا ثبت نام نشده‌اند.


وی درباره آخرین وضعیت اجرای وام ودیعه، گفت: پرداخت وام ودیعه در حال انجام است. آخرین مهلت ثبت نام، پایان مهر ماه به اتمام رسید و در مرحله دوم نزدیک به ۲۰۰ هزار برای دریافت وام ودیعه ثبت نام کردند.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین در دو مرحله  ۶۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند.  


محمودزاده تاکید کرد: از تمام کسانی که ثبت نام کرده‌اند درخواست داریم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده و مدارک خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت امکان پالایش نخواهیم داشت و در غیر این صورت نمی‌توانیم این افراد را  به بانک معرفی کنیم.


وی افزود: ثبت‌نام کنندگان تا پایان آبان ماه فرصت تکمیل پرونده دارند تا بتوانیم آنها را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.    


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر منابع برای پرداخت وام ودیعه هیچ مشکلی نداریم، گفت: منابع مورد نظر برای پرداخت وام ودیعه ۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این نظر مشکلی نداریم و اگر تمام ۶۵۰ هزار نفر هم که واجد شرایط باشند، می‌توانیم به آنها وام ودیعه را بپردازیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259258

ثبت نظر

-