واریز حقوق اسفند کارمندان/ /واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا از ۲۷ اسفند

  • کد خبر : 25839
  • 26 اسفند 1398 - 15:03
واریز حقوق اسفند کارمندان/ /واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا از ۲۷ اسفند

اخبار اقتصادی – رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از شب گذشته تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کانیوزن را واریز خواهد کرد.

به گزارش نیوز، وی ادامه داد: ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ هم، ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

محمدباقر نوبخت از برنامه ریزی‌های دولت برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: بخش زیادی از برنامه‌های دولت بر این مبناست که با ترفند‌های بهداشتی از ابتلای به این بیماری جلوگیری شود و همچنین در صورت ابتلا چطور آن را شکست دهیم.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت غیر از ردیف‌های بودجه‌ای پرداخت کرده ایم. ۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی کرونا و مابقی را به دانشگاه‌ها و ستاد مقابله با کرونا در تهران اختصاص دادیم.

با شیوع بیماری کرونا در کشور، بسیاری از مشاغل تعطیل و صاحبان این مشاغل دچار ضرر و زیان شدند. به گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ۷ میلیون نفر شناسایی شده اند که قرار است تحت حمایت ۲ بسته معیشتی ویژه قرار بگیرند.

بسته معیشتی

 رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در تشریح رقم پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا می گوید: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

او افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد، در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مبلغ بسته حمایتی کرونا به تفکیک تعداد افراد خانوار 

براین اساس میزان بسته حمایتی به خانواده طبق جدول ذیل خواهد بود:









تعداد اعضای خانواده  مبلغ پرداختی

خانواده ۱ نفر

۲۰۰ هزار تومان

خانواده ۲ نفر

۳۰۰ هزار تومان

خانواده ۳ نفر

۴۰۰ هزار تومان

خانواده ۴ نفره

۵۰۰ هزار تومان

خانواده ۵ نفره و بیشتر

۶۰۰ هزار تومان

همچنین قرار است به ۴ میلیون نفر بین یک و نیم تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه با اقساط ۳۰ ماهه و پرداخت ماهیانه ۸۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این وام بدون ضامن است و اقساط آن از کارت یارانه پرداخت می‌شود.

این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می‌کند.

سه شنبه شب اولین بسته حمایتی ویژه کرونا واریز می شود

روز‌های پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی از افراد آسیب دیده از کرونا است.

نوبخت گفت: دیروز توانستیم وارد قرارگاهی شویم که صنعت پوشاک ما برای تولید ۱۱۰ هزار دست البسه برای پزشکان و پرستاران را آماده کنند.

کارانه پرستاران واریز شد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور کارانه‌ های پرستاران که از طریق سازمان بیمه سلامت تامین می‌شد را با پرداخت مطالبات آن‌ها واریز کرد.

نوبخت ابراز کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مصارف مالی اختیار کافی را داده ایم تا کادر درمانی را تجهیز کنند.

پرستاران

تسویه ۱۰۰ درصد مطالبات کادر درمانی

این مقام مسئول به تسویه ۱۰۰ درصد مطالبات کادر درمانی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور تاکید دارد که برای ارتقای بهداشت و درمان در تامین مالی کادر درمانی کم گذاشته نشود.

نوبخت گفت: پرداخت بودجه ها و اعتبارات به جمعیت درگیر هم باز می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت با دو روش در پی اجرای”پویش کرونا را شکست می‌دهیم” است.

اعطای تسهیلات ویژه به مشاغلی که بیشتری زیان را از کرونا دیدند

محمدباقر نوبخت تصریح کرد: طبق بررسی‌ها ۱۰ رسته کسب و کار‌هایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و قرار است به آن‌ها تسهیلاتی ارائه شود به این شرح هستند:

۱. مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیر‌ها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵. تولید و توزیع پوشاک

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

۰۷ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۰۸ مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی که ۱۰ امتیاز مالیاتی برای مالکان این دسته مشاغل در نظر گرفته ایم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=25839

ثبت نظر

-