واکنش طلا، نفت و بیت کوین به پیشتازی بایدن در جورجیا

  • کد خبر : 257566
  • 16 آبان 1399 - 17:28
واکنش طلا، نفت و بیت کوین به پیشتازی بایدن در جورجیا

 

 

واکنش طلا، نفت و بیت کوین به پیشتازی بایدن در جورجیا

قیمت ها در کدام بازار صعودی است؟

نیوز :

با چرخش ایالت جورجیا به سمت بایدن، بازار طلا جهشی کوچک اما معنادار صورت داد. قیمت هر اونس طلا در نیمروز جمعه ۰.۱ درصد افزایش یافته است. در بازار‌های دیگر قیمت نفت ۳.۵ درصد کاهش یافته و بیت‌‌کوین ۶ درصد صعود کرده است.

به گزارش نیوز ، در حالی که با باز شدن باز‌ار‌ها قیمت اونس طلا بیشتر ریزشی بود و تا ۱۹۳۶ دلار هم پیش رفت، اما با چرخش ایالات جورجیا به سمت بایدن، طلا با نزدیک به ۲۰ دلار افزایش ضرر‌های خود را جبران کرد و به نیمه دوم کانال ۱۹۰۰ رسید. اخیراً قیمت طلا در ساعت ۴  بعد‌از‌ظهر  با ۲ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۹۵۲ دلار رسیده است. این افزایش نشان می‌دهد که رالی طلا در نتیجه پیروزی احتمالی جو بایدن به صعود ۴۴ دلاری دیروز ختم نخواهد شد و در صورت پیروزی نهایی این کاندید پیشتاز در رقابت انتخاباتی باید انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا را داشت.

برخی معامله گران قبل از انتخابات پیش بینی می کردند با توجه به رویکرد فوق انبساطی بایدن برای احیای اقتصاد آمریکا تزریق دلار به اقتصاد این کشور می تواند سبب جذابیت بازارهایی شود که خاصیت پناهگاهی دارند. طلا یکی از این بازار ها است و اگر بایدن و حزب حامی او پیروز انتخابات در کنگره نیز شوند این گروه از بازگشت قیمت طلا به سطح دو هزار دلار سخن می گویند.

نمودار طلا

لغزش نفت در هفته‌ای صعودی

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس امروز ۳ درصد کاهش قیمت یافت و به ۳۷٫۵ دلار رسید.  با این حال قیمت نفت خام در ۵ روز گذشته، تا این لحظه ۱۰ درصد افزایش یافته است. دلیل این کاهش قیمت در بازار نفت خام، کاهش چشم‌انداز تقاضای آن در هفته‌های آتی است. در اروپا با افزایش شیوع کرونا، محدودیت‌های رفت‌ و آمد افزایش یافته‌اند. ایتالیا در روز پنجشنبه بالاترین تعداد روزانه ابتلا را ثبت کرد. در آمریکا نیز برای دومین روز متوالی تعداد مبتلایان روزانه رکورد زد،  تعداد مبتلایان امروز آمریکا به ۱۲۰ هزار  مورد  رسیده است. البته پیشتازی جو بایدن هم تاحدودی بر کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته است. دیروز با پیروزی وی در ویسکانسین و میشیگان این بازار ۰٫۵ دلار کاهش قیمت داشت. امروز هم قیمت نفت پس از چرخش جورجیا با حدود ۰٫۵ دلار کاهش از ۳۸ دلار به ۳۷٫۵ دلار رسید.

 بیت‌کوین پیروز بزرگ نوسانات بازار

قیمت بیت‌کوین از روز پنج‌شنبه بسیار صعودی بود،ااین روند امروز نیز  ادامه دارد و قیمت بیت کوین هم چنان در حال افزایش است. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵٫۴ درصد افزایش یافته و آخرین قیمت آن در ساعت ۴ بعد از ظهر برروی ۱۵٫۴۵ هزار دلار قرار دارد. البته تا این لحظه بیت‌کوین نتوانسته است سقف جدید ۱۶ هزار دلاری خود را از بین ببرد. بالاترین قیمت امروز بیت‌کوین توانست به آن دست یابد ۱۵٫۹۷ هزار دلار بوده است. با این حال برخی از تحلیل گران انتظار دارند قیمت بیت‌کوین تا پایان سال میلادی، یعنی در کمتر از ۲ ماه دیگر به نزدیکی ۲۰ هزار دلار برسد و از رکورد سال ۲۰۱۷ خود سبقت بگیرد.

>>>بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=257566

ثبت نظر

-