افزایش یک هزار درصدی تولید مواد ضدعفونی‌ کننده

  • کد خبر : 25502
  • 26 اسفند 1398 - 1:56
افزایش یک هزار درصدی تولید مواد ضدعفونی‌ کننده
به گزارش نیوز،

مهدی شاهمرادی مقدم، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و مدیر شرکت دانش بنیان تولید مواد ضدعفونی کننده در خصوص تولید مواد ضدعفونی کننده توسط این شرکت دانش بنیان گفت: هم اکنون در کشور توان تولید حدود ۳۰۰ هزار تن مواد ضدعفونی کننده را در سال داریم.

اخبار اجتماعی-شاهمرادی مقدم با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و طبق درخواست‌هایی که توسط سازمان‌های ذیربط انجام گرفته است، افزایش یک هزار درصدی تولید مواد ضدعفونی کننده را در این شرکت شاهد بوده‌ایم، افزود: مواد ضدعفونی کننده تولید شده در همه بیمارستان‌های کشور به ویژه بیمارستان‌هایی که بیماران مبتلا به کرونا در آن‌ها بستری هستند، توزیع شده است و حتی استان‌های حاشیه‌ای کشور هم پشتیبانی‌های لازم را در این زمینه دریافت کرده‌اند.

این عضو هئیت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده در بسته‌های مختلف مانند ۵۰ – ۱۲۵ – ۲۵۰ و ۵۰۰ سی‌سی و ۵ لیتری توزیع می‌شود و همچنین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی که آمادگی همکاری تحت لیسانس این شرکت را داشته باشند می‌توانند پکیج‌های یک تنی و ۲۲۰ لیتری را نیز دریافت و پس از بسته‌بندی در ابعاد کوچکتر به نقاط مورد نظر ارسال کنند.

شاهمرادی مقدم با بیان اینکه همکاران ما تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند که مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز را به کادر درمانی کشور جهت مقابله با کرونا برسانند، گفت: همکاران ما نیز در خط مقدم جبهه جهاد بر علیه شیوع بیماری کرونا همگام با کادر فداکار بهداشت و درمان کشور انجام وظیفه می‌کنند و در این راه تا پای جان ایستاده‌اند. با وجود اینکه یکی از مدیران توانمند ما در این راه سخت به درجه رفیع شهید خدمت نائل گشت، اما هیچ یک از این موانع باعث نشد که لحظه‌ای در تولید و خدمت به هموطنان خود درنگ کنیم.

این عضو هئیت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ضمن انتقاد از برخی اقدامات دست و پاگیر و شرایط ضد و نقیض جهت تولید مواد ضدعفونی کننده در کشور گفت: تعامل بیشتر دولت و قوه مقننه جهت تسریع و تسهیل تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده بسیار حائز اهمیت است.

او به هموطنان توصیه کرد که هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده به نکاتی مانند کد IRC و یا شماره ثبت دارویی توجه کنند، چرا که متأسفانه برخی از افراد سودجو به این حوزه ورود کرده‌اند و با جان مردم بازی می‌کنند.

این مدیر شرکت دانش بنیان تولید مواد ضدعفونی کننده تأکید کرد: از هموطنان درخواست داریم که حتماً مواد ضدعفونی کننده را از مراکز مشخص قانونی و داروخانه‌ها تهیه کنند و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و اگر به مورد مشکوکی در مورد اصالت ماده ضدعفونی کننده برخورد کردند، آن را اطلاع دهند.

شاهمرادی مقدم بیان کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار از برند شرکت ما سوء استفاده کرده‌اند که ما این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم و  از هموطنان نیز درخواست داریم تا حتماً موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=25502

ثبت نظر

-