انتقال ۶ زندانی ایرانی محبوس در گرجستان به ایران

  • کد خبر : 254801
  • 14 آبان 1399 - 23:06
انتقال ۶ زندانی ایرانی محبوس در گرجستان به ایران
به گزارش نیوز،

 در چهارمین مرحله از روند انتقال زندانیان ایرانی محبوس در گرجستان و با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، امروز (چهارشنبه) ۶ زندانی دیگر ایرانی به منظور گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود به کشور منتقل شدند.

این افراد قرار است پس از تعیین تکلیف توسط مراجع قضایی ایران و گذراندن دوران قرنطینه، به استان‌های محل سکونت خود منتقل شوند. 

پیش تر نیز ۱۱۰ زندانی ایرانی در سه مرحله به منظور ادامه دوره محکومیت خود از گرجستان به ایران منتقل شدند و با احتساب زندانیان منتقل شده ایرانی در روز جاری، از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون در مجموع ۱۱۶ نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان های گرجستان به کشور منتقل شدند.

 با تلاش و پیگیری وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و رایزنی‌های انجام شده با مقامات این کشور، ۱۰۱ زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های گرجستان بعدازظهر (چهارشنبه) سوم اردیبهشت به منظور گذراندن ادامه دوران محکومیت خود با یک پرواز به شهر ارومیه منتقل شده و تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند.

در همین خصوص وزارت خارجه ایران اعلام کرد که حمایت از اتباع ایرانی در خارج، از مهمترین اولویت‌های وزارت امور خارجه محسوب می‌شود و نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان ماموریت دارند با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مساعدت و رسیدگی به وضعیت اتباع ایرانی، خصوصا زندانیان در خارج از کشور اهتمام ویژه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=254801

ثبت نظر

-