حدس قیمت طلا از نتیجه انتخابات آمریکا

  • کد خبر : 252680
  • 14 آبان 1399 - 1:29
حدس قیمت طلا از نتیجه انتخابات آمریکا

 

 

حدس قیمت طلا از نتیجه انتخابات آمریکا

گزارش پایان روز بازار اونس + نمودار

نیوز :

با پایان بازار‌ها ۱ ساعت قبل از شروع اعلام اولین نتایج انتخابات آمریکا قیمت روز صعودی دیگری را پشت‌سر گذاشت. قیمت هر اونس طلا با ۱۱ دلار افزایش به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید.

به گزارش نیوز، طلا در روز سه‌شنبه در حالی که شاخص دلار سقوط کرد، برای دومین روز متوالی صعودی آرام اما پیوسته را تجربه کرد. با بسته شدن بازار‌های جهانی قیمت اونس طلا با ۱۱ دلار افزایش به ۱۹۰۷ دلار رسیده است. در مجموع از آغاز هفته قیمت طلا نزدیک به ۳۰ دلار افزایش یافت و به قیمت هفته گذشته رسید. برخی می گویند این افزایشی واکنشی به پیروزی احتمالی بایدن است اما گروه دیگر تاکید دارند معامله گران طلا گرایش به عدم پذیرش نتیجه پیدا کرده اند به همین دلیل نیز طلا نوسان جدی تری داشته است.

نمودار طلا

در بازار فلزات دیگر، هر اونس نقره با ۰٫۵ درصد افزایش به ۲۴٫۱۴ دلار رسید. پلاتین با ۰٫۳ درصد افزایش به ۸۶۱ دلار رسید و پالادیوم با افزایش ۲٫۹ درصدی به ۲۲۷۷ دلار رسید.

انتخابات طلا را به ۲۰۰۰ دلار بازمی‌گرداند؟

به گزارش نیوز ، افزایش قیمت روز‌های اخیر به دلیل ابهام در مورد اعلام نتایج ریاست جمهوری ایالات متحده است که باعث شده سرمایه‌گذاران به پناهگاه طلا بروند. جفری سیکا، بنیانگذار یک شرکت خدمات مالی، گفت: تنها عامل اصلی قیمت طلا  وجود هرج و مرج در مورد انتخابات ایالات متحده است که ممکن است ادامه و شدت گیرد. علی رغم برتری دائمی جو بایدن در  نظرسنجی های ملی آمریکا، رقابت در ایالت‌های کلیدی بسیار تنگاتنگ است که و در نتیجه ممکن است چند روز  تا چند هفته طول بکشد تا نتیجه به دلیل تأخیر و بازشماری در شمارش آرا مشخص شود. سیکا گفت: ما انتظار داریم تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن ماه) قیمت طلا بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد و حتی رکورد‌ جدید را نیز ثبت کند.

>>>بسشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=252680

ثبت نظر

-