اتحادیه عرب خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

  • کد خبر : 250897
  • 12 آبان 1399 - 23:19
به گزارش نیوز،

اتحادیه عرب در صد و سومین سالروز صدور بیانیه «بالفور» از انگلیس خواست اشتباه تاریخی خود را اصلاح کند، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و بر رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر به منظور توقف جنایت‌هایش اعمال فشار کند.

بر اساس گزارش «الیوم السابع»، در این بیانیه آمده است، صلح فراگیر و و عادلانه تنها راه پایان اشغالگری در اراضی فلسطینی از سال ۱۹۶۷، ایجاد کشور فلسطین با مرکزیت قدس مطابق با طرح صلح عربی و تصمیمات مشروع بین‌المللی است.

اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد، در سال ۱۹۱۷ و در چنین روزی «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس این بیانیه را صادر کرد تا آغازی بر فاجعه قرن علیه ملت فلسطین باشد و باعث آوارگی این ملت از سرزمین خود ، دست‌اندازی باندهای صهیونیستی بر این اراضی و ایجاد دولت این رژیم با پاکسازی نژادی، آوارگی اجباری و انجام فجیع‌ترین جنایات شود.

در ادامه این بیانیه آمده، اتحادیه عرب بر حمایت کامل و مستمر از ملت فلسطین و ایستادن در کنار این ملت در مبارزه مشروع و عادلانه‌اش تا حصول آزادی و استقلال قرار دارد.

اتحادیه عرب سپس ادامه تخلفات رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی را که بر اساس قانون بین‌الملل جنایت جنگی به شمار می‌رود، یهودی‌سازی، اشغال اراضی کرانه باختری، محاصره سیزده ساله غزه و بی احترامی به مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطینی را محکوم کرد.

در پایان این بیانیه آمده، ادامه این تخلفات و جنایات گواهی بر ناتوانی جامعه بین‌الملل از انجام مسؤولیت‌هایش برای ایستادن در مقابل جنایات رژیم اشغالگر و تأمین حمایت لازم از ملت فلسطین است.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از سوی آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و وی در آن بر موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید کرد؛ نامه‌ای که سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250897

ثبت نظر

-