۲۱ آذر زمان برگزاری آزمون اصلح؛ اعلام نتایج ۲۰ روز بعد

  • کد خبر : 250802
  • 12 آبان 1399 - 21:58
۲۱ آذر زمان برگزاری آزمون اصلح؛ اعلام نتایج ۲۰ روز بعد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری آزمون اصلح اظهار کرد: بخشی از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان از طریق فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها هستند به گونه‌ای که هر سال از طرف وزارت آموزش و پرورش فراخوانی ارائه می‌شود و افراد در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند، قبول‌شدگان نهایی در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت و در نهایت برای گذراندن دو پودمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و ۶۵۰ تا ۷۰۰ ساعت مهارت و آموزش لازم را توسط استادان مجرب در این دانشگاه کسب می‌کنند.

وی افزود: این افراد برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای که در سند تحول بنیادین نیز ذکر شده است باید در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای شرکت کنند و امسال این آزمون روز جمعه ۲۱ آذر ماه با حضور ۱۲ هزار نفر برگزار می‌شود. مدت آزمون ۱۲۰ دقیقه است و تعداد ۷۰ سوال سناریو محور دارد.

کچوییان بیان کرد: عمده سئوالات سناریو محور است و موقیعتی را طراحی و از افراد خواسته‌ایم براساس موقعیت، برای رفع کج‌تابی، کج‌فهمی یا ارائه یک الگوی آموزشی، گزینه صحیح را انتخاب کنند.

وی در ادامه از ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و افزود: به استناد این ماده، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان بلامانع است، در حقیقت مجوزی برای به کارگیری این افراد در وزارت آموزش و پرورش است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره دو پودمان آموزشی مطرح کرد: افرادی که در سایر دانشگاه‌ها درس خوانده‌اند روش آموزش یک درس را فرانگرفته‌اند بنابراین دو پودمان را با هدف آمادگی برای کسب مهارت های معلمی طی می‌کنند مثلاً بخشی از دروس دو پودمان مربوط به روانشناسی تربیتی، نحوه ارتباط و تعامل با دانش‌آموزان و والدین و روش‌های تدریس است.

وی در پایان گفت: نتایج آزمون اصلح بعد از گذشت بیست روز از زمان برگزاری آزمون، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250802

ثبت نظر

-