استفاده استقلال و پرسپولیس از همه ظرفیت/ پوست‌اندازی مس و ماشین

  • کد خبر : 249165
  • 12 آبان 1399 - 1:04
استفاده استقلال و پرسپولیس از همه ظرفیت/ پوست‌اندازی مس و ماشین

به گزارش خبرنگار مهر، از فصل نوزدهم لیگ برتر عجیب‌تر، فصل بیستم خواهد بود. اگر فصل نوزدهم این مسابقات از اواسط شیوع ویروس کرونا شد، بیستمین دوره مسابقات از همان ابتدا با این ویروس دست به گریبان است. با این وجود تقریباً نقل و انتقالات تیم‌های لیگ برتری را می‌توان تا حدودی پایان یافته دانست و یا حداقل می‌توان گفت اوج نقل و انتقالات گذشته است.

استقلال و پرسپولیس که همواره حاشیه نقل و انتقالات آنها از سایر تیم‌های بیشتر است، با استفاده از همه ظرفیت‌های خود هر کدام از حداکثر سهمیه لیگ برتری شان استفاده کردند و بازیکنان مورد نظر را به خدمت گرفتند. با اینکه استقلالی‌ها هنوز پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز نکرده‌اند، اما با جذب نفراتی مثل بابک مرادی، سید احمد موسوی، متین کریم زاده، محمد نادری، رشید مظاهری، حسین مرادمند و مهدی مهدی پور حضور موفقی در بازار نقل و انتقالات داشته و توانسته‌اند نیازهای خود را برطرف کنند.

سرخ پوشان نیز در سبد خرید نقل و انتقالاتی خود نفراتی مثل آرمان رمضانی، احسان پهلوان، حامد لک، سعید آقایی، علی شجاعی، عیسی آل کثیر و میلاد سرلک را دارند تا آنها هم توانسته باشند نیازهای خود را برطرف کنند.

پرسپولیس بر خلاف استقلال توانست از خریدهای جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرده و در عمل هم این بازیکنان جدید عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نشان از عملکرد خوب سرخ پوشان در نقل و انتقالات داشتند.

مس رفسنجان قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول با به خدمت گرفتن ۱۶ بازیکن جدید رکورددار خرید بازیکن در نقل و انتقالات است. ربیعی که به خوبی می‌داند باید چهره تیمش را لیگ برتری کند، با جذب بازیکنانی باتجربه حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران تلاش کرده تا مس را از قالب لیگ یک به لیگ برتر ببرد.

امید لطیفی، حسین شنانی، داود نوشی صوفیانی، رحیم زهیوی، سجاد آشوری، سعید کریمی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، علیرضا نقی زاده، عماد میرجوان، فراز امامعلی، قائم اسلامی خواه، محمد آقاجانپور، مسیح زاهدی، میثم نقی زاده و ناصر سالاری همه بازیکنان جدیدی هستند که به خدمت تیم مس رفسنجان در آمده تا آنها بیشترین خرید را داشته باشند.

ماشین سازی را باید پر رفت و آمدترین تیم فصل دانست. این تیم که با وحید بیاتلو سرمربی جوانش راهی مسابقات لیگ برتر می‌شود ۱۳ بازیکن خود را از دست داده و در مقابل ۱۱ بازیکن جدید به خدمت گرفته تا با ۲۴ تغییر، پر رفت و آمدترین تیم لیگ در نقل و انتقالات باشد.

صنعت نفت آبادان هم با مجموع ۲۲ بازیکن ورودی و خروجی، بعد از ماشین سازی دارای بیشترین تغییر است. آبادانی‌ها در این فصل ۱۱ بازیکن خود را از دست داده و در مقابل ۱۱ بازیکن جدید به خدمت گرفته‌اند تا بالانس خود را در نقل و انتقالات حفظ کرده باشند.

گل گهر سیرجان هم تیمی پر تغییر در این فصل از مسابقات است. این تیم که با قلعه نویی کارکشته وارد لیگ برتر می‌شود ۸ بازیکن خود را از دست داده و در مقابل ۹ بازیکن جدید به خدمت گرفته‌اند تا با ۱۷ تغییر یکی از تیم‌های پر تغییر فصل بیستم باشد.

آلومینیوم اراک که با رسول خطیبی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و با همین مربی جوان در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند، کم تغییرترین تیم لیگ برتری است. خطیبی تنها یک بازیکن از دست داده و ۴ بازیکن را به خدمت گرفته که در بین این ۴ نفر دو باتجربه مثل اسماعیل شریفات و عزیز معبودی قرار دارند. خطیبی تا اینجای کار تیمش را کم تغییرترین تیم فصل بیستم معرفی کرده است.

نساجی مازندران را هم باید از تیم‌های پر خرید و پر تغییر فصل دانست. این تیم پر هوادار که از یک مربی جوان و تازه سرمربی شده به اسم وحید فاضلی استفاده می‌کند، ۸ بازیکن خود را از دست داده و در مقابل ۱۲ بازیکن به خدمت گرفته تا هم یکی از تیم‌های پر رفت و آمد و پر تغییر باشد و هم یکی از رکوردداران خرید بازیکن در فصل جدید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از روز ۱۶ آبان ماه با حضور ۱۶ تیم به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد. پرسپولیس در چهار دوره گذشته این مسابقات عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249165

ثبت نظر

-