تقاضای خودرو در کشور بیشتر از تولید است

  • کد خبر : 248920
  • 11 آبان 1399 - 21:36
تقاضای خودرو در کشور بیشتر از تولید است
به گزارش نیوز،

صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسانی صنایع ایران در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان‌های کم برخوردار کشور گفت:اهدای این اقلام به هنرستان ها باعث تقویت صنعت خودرو در آینده می شود.

صالحی نیا با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران خودرو برنامه خوبی برای افزایش تولید خودرو‌های سواری و سنگین داشته است، گفت: این افزایش تولید با هدف گذاری انجام شده است. این گروه صنعتی ظرفیت تولید زیادی دارد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسانی صنایع ایران گفت: در طی یک تا ۲ هفته اخیر بحث‌هایی در خصوص سیاست های افزایش و نحوه تولید خودرو  پیش آمد که در حال جمع بندی هستیم. افزایش تولید برای مدیریت زنجیره تامین است، هدف ما ارتقا کیفیت و رضایت مشتریان است.

این مقام مسئول تشریح کرد: یکی از اهداف اصلی جلوگیری از ضرر و زیان در مجموعه خودرو سازی است،برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم و  با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

او گفت: تعاملاتی را با شورای رقابت داریم. تجاری شدن خودرو‌ها و عرضه آن‌ها نکاتی است که باید جز اهداف باشد و باید به نحو مطلوب به آن دست پیدا کرد.

 او گفت: تمام تلاش ما این است که تا شکاف ایجاد شده قیمت بازار و کارخانه را کاهش دهیم. حجم تقاضا برای خودرو در کشور بالا است و تولید خودرو نیز جوابگوی این حجم تقاضا نیست.

صالحی‌نیا با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین ارز برای نهاده‌های واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی است، گفت: حفظ ذخایر استراتژیک در حوزه گندم، برنج، فرآورده‌های پتروشیمی و… در سطح کشور از مهمترین اهداف و اولویت‌ها است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه فشار بر سامانه نیما برای تأمین ارز افزایش یافته است، گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های ارزی فشار بر سامانه نیما افزایش یافته است و در تلاش هستیم با تهاتر کالا مشکلات در این بخش را حل کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=248920

ثبت نظر

-