سکه حمایت قوی را از دست داد + جدول

  • کد خبر : 247389
  • 10 آبان 1399 - 23:44
سکه حمایت قوی را از دست داد + جدول

سکه حمایت قوی را از دست داد + جدول

دلار در قعر ۲۷ هزار تومانی

به گزارش نیوز، فلز گران بهای داخلی امروز خریدار خاصی نداشت و خیلی سریع وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد و حدود ساعت ۶ بعدازظهر در محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه هرگز در  تمام طول پاییز پایین تر از مرز۱۳میلیون تومان نوسان نکرده بود و بارها در برابر ورود به کانال پایین تر، با حمایت معامله گران مواجه شده بود. شکست چنین حمایتی، انتظارات افزایشی را تا حدی در بازار کاهش داده و میزان فروش ها را بالا برده بود. گفته می شد، پس از ساعت ۶ بعدازظهر، ریزش سکه در معاملات پشت خطی ادامه یافته بود که می تواند منجر به بازگشایی بازار در قیمت های پایین تر در روز یک شنبه شود. 

مهم ترین عاملی که زمینه ساز افت قیمت سکه شد، کاهش بهای دلار به ابتدای مرز ۲۷ هزار تومانی بود. دلار که روز پنجشنبه در حوالی محدوده ۲۸ هزار و ۵۰ تومان معامله می شد، در ابتدای روز یک شنبه با ضعف شدید در  سمت تقاضا مواجه شد، به طوری که معاملات خود را در اطراف ۲۷ هزار  و ۵۰۰ تومان اغاز کرد. در ادامه روز، اسکناس آمریکایی افت بیشتری را تجربه کرد و حتی در مقطعی به کانال۲۶ هزار تومانی رفت. در اواخر روز کمی معامله گران سعی کردند کانال ۲۷ هزار تومانی را حفظ کنند. با این حال، تقاضای قوی در بازار وجود نداشت. تقاضای یاد شده بیشتر از سوی کسانی بود که تصور می کردند می توانند دلار را کمی گران تر به فروش برسانند. 

فشار قوی فروش در بازار ارز می تواند زمینه ساز افت بیشتر قیمت دلار در روز یک شنبه شود. روز شنبه افت نرخ حواله درهم یکی از عواملی بود که زمینه ساز کاهش قیمت دلار شد. در صورتی که درهم به کانال ۷ هزار و ۲۰۰ تومان برود، دلار در کانال ۲۶ هزار تومان ماندگارتر خواهد بود. 

بورس صدرنشین شد

روز شنبه، بازار سهام تنها بازاری بود که بازدهی مثبت را تجربه کرد. شاخص کل بورس در این روز ۱.۴درصد افزایش یافت. این در حالی بود که طلای ۱۸ عیار ۶ درصد افت قیمت را به ثبت رساند و سکه هم بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. فلز گران بهای داخلی در صورت افت بیشتر دلار می تواند فردا حتی زیر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم معامله شود. 


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=247389

ثبت نظر

-