وزیر فرهنگ رحلت محمد محمدپور را تسلیت گفت

  • کد خبر : 246890
  • 10 آبان 1399 - 17:04
وزیر فرهنگ رحلت محمد محمدپور را تسلیت گفت

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:«خبر درگذشت مدیر توانا و متعهد، مرحوم محمد محمدپور مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و از جانبازان دوران دفاع مقدس موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

آن مرحوم از جمله مدیران فرهنگی کاردان و سختکوشی بود که در دوران مسئولیت خویش همواره منشاء و اثر خالصانه در خدمت اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان خطه آذربایجان بود.

وی در ادامه این پیام، فقدان این همکار تلاشگر را به خانواده آن مرحوم و مدیران و کانیوزن عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صمیمانه تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر خواستار شد.»

تسلیت معاون امور فرهنگی برای درگذشت محمد محمدپور
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با صدور پیامی درگذشت محمد محمدپور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت محمد محمدپور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی موجب تاسف و تاثر مجموعه همکاران در معاونت امور فرهنگی و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس یکی از مدیران وظیفه‌شناس و متعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در دوران حضور چهار ساله‌اش در این سمت به توفیقات خوبی دست یافت.

وی در این پیام ضمن تسلیت به خانواده محترم وی و نیز دوستان و همکاران او در استان آذربایجان شرقی، از خداوند مهربان طلب رحمت و مغفرت و علو درجات را برای وی آرزو کرد و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت کرد.»

محمدپور سال‌ها برای فرهنگ و هنر استان خدمت کرد 

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری در پیامی نوشته است: محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از مدیران پرتلاش و فعال بود که سال ها برای فرهنگ و هنر استان خدمت کرد و دغدغه هنرمندان استان را داشت. خدمات او برای تقویت و توسعه فرهنگ وهنر در آذربایجان شرقی فراموش نمی شود. محمدپور از جانبازان دفاع مقدس بود و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا چشم بر جهان بست.

مصیبت فقدان ایشان را به خانواده گرامی ایشان، همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان آذربایجان شرقی تسلیت می گویم و آمرزش و رحمت الهی را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند متعال خواستارم.

همچنین مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز درگذشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

ایوب دهقانکار با ارسال پیامی، ضمن تسلیت از این بابت نوشت: با نهایت تاسف و تأثر درگذشت همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمد محمدپور را که از مدیران و سربازان شایسته سنگر فرهنگ و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس بودند به خانواده محترم آن مرحوم و کلیه همکاران گرامی به ویژه همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تسلیت عرض کرده و از خداوند بزرگ برای آن سفرکرده، غفران واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان محترم صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت می کنم.
 

محمد محمدپور در یک نگاه

به گزارش نیوز، محمدپور متولد ۱۳۴۷ در شهرستان سلماس بود. مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور بود. وی  با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۵ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بود. 

ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرای جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویس رضوی از دیگر سوابق وی بود.

وی همچنین مولف ۲ جلدکتاب «سیری در مفاهیم و کلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بود و فعالیت های فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه خود دارد.

از مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ۲ فرزند پسر به یادگار مانده است.

زنده یاد محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فقید استان آذربایجان شرقی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از انتقال به بخش مراقب‌های ویژه، صبح روز شنبه(۱۰ آبان ماه) به دیار حق شتافت. وی در سال ۱۳۴۷ متولد شد و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246890

برچسب ها

ثبت نظر

-