حوادث ویژه ۹۹۷ نفر مصدوم برجای گذاشت

  • کد خبر : 246532
  • 10 آبان 1399 - 12:21
حوادث ویژه ۹۹۷ نفر مصدوم برجای گذاشت

مجتبی خالدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی نیوز افزود: بیشترین مصدومان حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی با ۶۲۳ نفر معادل ۶۲ درصد از کل مصدومان این حوادث است که نسبت به تعداد مصدومان هفته قبل حوادث ترافیکی پنج درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در آمار حوادث ویژه هفته گذشته رشد ۱۰ درصدی مسمومین با گاز منوکسید کربن را شاهد هستیم. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: همچنین در هفته‌ای گذشته ۵۱ مورد حریق و انفجار در مواردی مثل نشست گاز و بی احتیاطی در سامانه اورژانس ۱۱۵ ثبت شده که سه نفر فوت شدند و ۷۱ نفر مصدوم شدند و در خصوص مسمومیت با گاز منوکسید کربن ۵۶ مورد ثبت شد که ۹۸ نفر مسموم و ۱۲ نفر فوت کردند. 

خالدی با اشاره به زمین لرزه های رخ داده در هفته گذشته اضافه کرد: ۶۴ زلزله بالای ۲.۵ ریشتر در هفته گذشته رخ داد که بیشترین آنها در اوج قزوین با ۵.۴ بهآباد یزد با ۵.۲ و سالند خوزستان با ۴.۲ ریشتر ثبت و گزارش شد و در حوادث جوی هم عموما در استان های مرکزی، اصفهان، تهران و استان های شرقی کشور مخصوصا خراسان رضوی، شمالی و جنوبی رخ داد.
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ حادثه ویژه ثبت شد که ۲۴ حادثه آن ترافیکی نزدیک به ۳۲ درصد، ۵۰ مورد غیر ترافیکی و ۶۸ درصد طبیعا حوادث های معمول بودند که بیشترین حوادث ما مربوط به حوادث ترافیکی، آتش سوزی، مسمومیت و سایر حوادث معمول ثبت و گزارش شده است.
به گفته خالدی، مهم ترین حادثه های هفته گذشته تصادف سمند با پیکان در دانشگاه خوزستان اندیمشک کمربندی ۹ دی با هشت مصدوم و برخورد دو دستگاه پژو پارس در دانشگاه خراسان جنوبی بین نهبندان و بیرجند با ۹ مصدوم و در دانشگاه زنجان نیز تصادف پراید با پراید با ۹ مصدوم ثبت و گزارش شده است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هشت زمین لرزه با شدت بیش از ۲.۵ ریشتر در کشور رخ داد که زلزله زهره خوزستان با ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر بود که خوشبختانه خسارتی را به همراه نداشتند.

حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از پنج مصدوم یا دو فوتی داشته باشند. 
ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246532

ثبت نظر

-