نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا

  • کد خبر : 245839
  • 10 آبان 1399 - 1:54
نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل؛ تنها پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد رقیب هر دو در «تامپا»، دومین شهر بزرگ ایالت فلوریدا، حضور یافته بودند تا ۲۹ رأی الکترال کالج سرنوشت ساز این ایالت را کسب کنند.

بخش اعظم سخنرانی‌های دو طرف در این ایالت، طبق معمول به انتقاد و تمسخر و تحقیر نامزد مقابل اختصاص یافت.

بایدن شدیدترین انتقادات را متوجه نحوه مدیریت مقابله ترامپ با شیوع کرونا کرد که درواقع به نوعی دفاع از سیستم بهداشت عمومی است که در زمان اوباما آغاز شد و ترامپ با انتقادات شدید از این سیاست دموکرات‌ها در حوزه سلامت، آن را لغو کرد.

ترامپ نیز در مقابل با طرح این موضوع که در صورت رأی آوردن بایدن، کشور و اقتصاد آمریکا در پی سیاست او برای برخورد با شیوع کرونا، به تعطیلی و رکو کشیده خواهد شد تلاش داشت تا در مورد رقیب خود در بین مردم ایجاد وحشت کند. ترامپ همچنین بار دیگر ادعاهایی همچون پیر و معتاد بودن بایدن و نظایر آن را مورد اشاره قرار داد.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادانش درباره نحوه مدیریت بایدن در مورد شیوع کرونا گفت: او مقررات منع تردد را اعمال و شما را حبس خواهد کرد.

وی همچنین در این زمنیه ادامه داد که: من با این کار مخالفم چون ما دیگر مقررات منع تردد اعمال نمی‌کنیم. ما این کار را کردیم، بیماری را درک کردیم و حالا کسب و کارها را بازگشایی کرده‌ایم.

او همچنین افزود: اگر «جو خواب‌آلود» رئیس جمهور شود، شاهد رکود عمیق فلج کننده‌ای خواهید بود که تا کنون مشابه آن را ندیده‌اید.

ترامپ در دفاع از علمکرد اقتصادی خود در دوران شیوع کرونا و پاسخ به منتقدانش گفت: ما را با اروپا مقایسه می‌کردند و می‌گفتند آلمان و فرانسه وضع خیلی خوبی دارند. می‌گفتند همه وضع خیلی خوبی دارند. نه هیچکدام وضع خوبی ندارند.

بایدن که بنای کارزار انتخاباتی خود را بر موضوع شیوع کرونا استوار کرده است، تلاش داشت تا در جمع هوادارنش، خود را مقید به اصول بهداشتی بنمایاند و در این زمنیه اظهار داشت: افسوس می خورم که نمی‌توانم وسط جمعیت بیایم و با همه شما دست بدهم، اما ما مدتی قبل نتیجه گیری کردیم که باید (در این کمپین‌ها) مسئولانه عمل کنیم.

در همین زمینه او در ادامه انتقاداتش در مورد نحوه مدیریت ترامپ در برخورد با شیوع کرونا گفت: دونالد ترامپ در برابر همه گیری تسلیم شده است.

نامزد حزب دموکرات انتقاداتش از ترمپ را اینگونه ادامه داد: ترامپ می‌داند تنها وقتی می‌تواند پیروز شود که در موضوعات نژاد، ملیت، و جنسیت بین ایجاد شکاف کند.

وی در مورد پیروزی بر رقیب جمهوری خواهش اظهار داشت که: انتخاب با شماست. اگر فلوریدا به رنگ آبی دربیاید (رنگ دموکرات‌ها)، کار تمام است.

نظرسنجی ان بی سی چه می‌گوید

در حالی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ کلینتون را در فلوریدا شکست داده بود، اما نظرسنجی شبکه تلویزیونی ان بی سی که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می‌داد بایدن در این ایالت با فاصله ۵۱ به ۴۷ پیشتاز بود؛ هرچند حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۴.۴ درصد در نظر گرفته شده بود.

پیشی گرفتن بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی این ایالت متکی به رأی سیاه پوستان (۸۴ به ۱۴)، زنان (۵۷ به ۱۴) و رأی دهندگان مستقل (۵ به ۴) و همچنین حمایت سالخوردگان (۵۳ به ۴۶) بود که بیشترین سهم رأی دهندگان در این ایالت را دارند.

لی میرینگوف که اجرای نظرسنجی را برعهده داشت، گفت که حالا بایدن رأی افراد بالای ۶۵ سال و نیز رأی دهندگان مستقلی را در اختیار دارد که ترامپ در سال ۲۰۱۶ از آن برخوردار بود…

بر اساس این نظرسنجی برتری ترامپ نیز در این ایالت در برابر رقیب خود برخورداری از رأی لاتین تبارها (۵۲ به ۴۶)، سفیدپوستان (۵۲ به ۴۶)، مردان (۵۴ به ۴۴) و رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245839

ثبت نظر

-