آزمایش موفق فناوری جدید ارتش آمریکا برای مقابله با حملات موشکی+عکس

  • کد خبر : 245722
  • 09 آبان 1399 - 23:37
آزمایش موفق فناوری جدید ارتش آمریکا برای مقابله با حملات موشکی+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بسیاری از کارشناسان حوزه دفاع نظامی پذیرفته اند که داده ارزش و اهمیتی به اندازه گلوله دارد. با تبدیل کردن تسلیحات نظامی از ناو هواپیمابر گرفته تا اسلحه سربازان به ابزارهای جمع آوری و به اشتراک گذاری داده، فرماندهان پلتفرمی را در اختیار خواهند داشت که در تصمیم گیری به آنها کمک فراوانی کرده و مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.


آزمایش موفق فناوری جدید ارتش آمریکا برای مقابله با حملات موشکی+عکس

وزارت دفاع آمریکا در همین راستا رزمایشی انجام داده که طی آن نیروها با استفاده از «سیستم مدیریت جنگ پیشرفته» ABMS مقادیر عظیمی از داده را طی عملیات زمینی، دریایی و هوایی مشترک به صورت بلادرنگ جمع آوری، اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل کردند.
هدف نهایی از این رزمایش توسعه «سیستم کنترل و فرمان فراگیر مشترک» (JADC2) است که قرار است تا پنج سال دیگر عملیاتی شود. JADC2  به نظامیان آمریکایی اجازه می دهد حین اجرای عملیات در زمین، دریا، هوا و حتی حملات سایبری مقادیر عظیمی از داده را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذارند.


آزمایش موفق فناوری جدید ارتش آمریکا برای مقابله با حملات موشکی+عکس

در رزمایش مذکور جنگنده های نیروی دریایی و هوایی، یک فروند ناوشکن، پلتفرم آتش و حسگرهای دفاعی، واحد عملیات ویژه و سنسورهای زمینی و فضایی توانستند حمله یک جنگنده بدون سرنشین QF-16 را شناسایی کرده و دفع کنند.
طی این عملیات موشک های شبیه سازی شده با موفقیت شناسایی شده و داده های لازم برای مقابله با آن به ناوشکن USS Thomas Hudner، چهار جنگنده F-35، دو F-22، نیروهای عملیات ویژه، توپخانه متحرک ارتش و فرماندهان مستقر در پایگاه هوایی Elgin ارسال شد. این داده ها به صورت بلادرنگ و فارغ از اینکه کدام پلتفرم در حال ارسال یا دریافت داده است، به روزرسانی می شد.
بر اساس برنامه JADC2 هر چهار ماه رزمایش های مشابهی برگزار می شود که در آنها با تقویت سخت افزار و استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و دیگر فناوری های پیشرفته سرعت جمع آوری و به اشتراک گذاری داده ها بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245722

ثبت نظر

-