نسل سوم اسلحه DroneGun پهپادها را از فاصله ۵۰۰ متری از کار می‌اندازد+عکس

  • کد خبر : 245039
  • 09 آبان 1399 - 12:46
نسل سوم اسلحه DroneGun پهپادها را از فاصله ۵۰۰ متری از کار می‌اندازد+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز مناطق حساس مثل فرودگاه ها و زندان ها باعث نگرانی دولت کشورهای مختلف شده و شرکت های فناوری را وادار ساخته تا به فکر راه حل برای این مشکل باشند. شرکت DroneShield که در سیدنی استرالیا واقع شده با اسلحه ضد پهپاد خود به نام DroneGun MkIII پهپادهای ناشناس را شکار می کند.


نسل سوم اسلحه DroneGun پهپادها را از فاصله 500 متری از کار می‌اندازد+عکس

DroneGun با ابعاد جمع و جوری که دارد، کوچکترین عضو خانواده سلاح های ضد پهپاد این کمپانی است. برخلاف نسل اول این سلاح که ابعادی بزرگ و بازوکا مانند داشت و کاربر باید آن را روی شانه خود قرار می داد، در نسل سوم می توان به راحتی و توسط یک دست با آن کار کرد.
کمپانی مورد بحث اولین بار در سال ۲۰۱۶ از DroneGun رونمایی کرد. دو سال بعد این سلاح جای خود را به نمونه سبک تر DroneGun Tactical نسل دوم داد. حالا با عرضه DroneGun MkIII عضو جدیدی به خانواده تفنگ های ضد پهپاد این شرکت اضافه شده است.
DroneGun MkIII فقط ۱٫۹۵ کیلوگرم وزن داشته که در مقایسه با Tactical که ۷٫۳ کیلوگرم وزن داشت، بسیار سبک تر است. البته کوچک شدن سایز سبب کاهش برد شده و DroneGun MkIII تنها قادر به شکار پهپادها در شعاع ۵۰۰ متری است (برد نسل دوم ۲ کیلومتر بود.)


نسل سوم اسلحه DroneGun پهپادها را از فاصله 500 متری از کار می‌اندازد+عکس

ارتش و پلیس آمریکا و برخی کشورهای دیگر از محصولات شرکت DroneShield استفاده می کنند. به علت قوانین وضع شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا، افراد حقیقی که نگران پرواز پهپادها بر فراز حریم منزل خود هستند، مجوز استفاده از DroneGun را نداشته و باید به فکر راه حل های دیگری باشند.
در حادثه ای بی سابقه در انگلستان، شناسایی دو پهپاد ناشناس بر فراز فرودگاه گاتویک که یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان و دومین فرودگاه شلوغ انگلستان محسوب می شود، منجر به تعطیلی فرودگاه و کنسل شدن پروازها به مدت ۳۶ ساعت شد. این حادثه زندگی ۱۴۰ هزار مسافر را مختل کرد و خسارتی سنگین بر دوش فرودگاه و ایرلاین ها گذاشت.


نسل سوم اسلحه DroneGun پهپادها را از فاصله 500 متری از کار می‌اندازد+عکس

با فراگیر شدن پهپادها صنعت تازه ای متولد شده و با ترند شدن فیلمبرداری و عکسبرداری بوسیله آن ها، مشکلات جدیدی گریبانگیر افراد شد. ورود پهپادها به مناطق حفاظت شده یکی از بزرگترین مشکلات پیرامون این پرنده های کوچک بوده و روش های متعددی هم برای مبارزه با آن ها معرفی شد است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245039

ثبت نظر

-