موشک روسی شیطان ۲ با قابلیت تخریب یک کشور+عکس

  • کد خبر : 244670
  • 09 آبان 1399 - 6:35
موشک روسی شیطان ۲ با قابلیت تخریب یک کشور+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، روسیه (Russia) زرادخانه‌ی هسته‌ای خود را با یک موشک بالستیک بین قاره‌ای عظیم و با برد زیاد که اختصاصا برای شکست سیستم‌های ضدموشکی طراحی شده، به روز کرده است. RS-28 یا شیطان ۲، می‌تواند از قطب‌های سیاره بگذرد و در یک شلیک، تگزاس را نابود کند.


موشک روسی شیطان ۲ با قابلیت تخریب یک کشور+عکس

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رییس جمهور روسیه به روشنی بیان کرده است که وضعیت کشور خود را چگونه می‌بیند. روسیه با نیروهای ناتو و سوله‌های موشک‌های هسته‌ای احاطه شده است. پوتین معتقد است که قابلیت‌های هسته‌ای روسیه توسط سیاست خارجی متخاصم آمریکا تهدید می‌شود. او اخیرا در میان جمعی از خبرنگاران بیان کرد:« چطور نمی‌توانید ببینید که جهان در جهتی غیر قابل برگشت حرکت می‌کند؟»
«طی چند دهه‌ی گذشته از درگیری‌های بزرگ جهانی به سبب تعادل ژئواستراتژیک قدرت که قبلا وجود داشت، اجتناب شده است. من نمی‌دانم چه پایانی در انتظار ما خواهد بود. آنچه می‌دانم این است که نیاز داریم تا از خود دفاع کنیم. می‌دانم که آن‌ها باز هم این گفته‌ها را به شکل “رفتار خشن روسیه” بازتاب می‌دهند. اما ما به سادگی به کنش‌های شما پاسخ می‌دهیم. آیا این واضح نیست که باید امنیت مردمم را تضمین کنم؟»
پس از آن، روسیه نخستین تصویرها از موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید خود را منتشر کرد. RS-28 سارمات که به سبب قابلیت‌های فوق العاده‌ی خود شایسته‌ی نام مستعاری است که ناتو برایش انتخاب کرده است؛ شیطان ۲٫
RS-28 بیش از ۱۰۰ تن وزن و بردی بسیار زیاد داشته و می‌تواند از آشیانه‌ی خود پرتاب شود. این موشک طوری طراحی شده است که بتواند از قطب‌های زمین بگذرد و با بردی بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر، از جهت‌های غیرمنتظره به هدف حمله کند. با این حال این موشک کند نیست، بلکه با سرعتی بیش از ۲۰ ماخ یا ۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند که ۷ بار از پرنده‌ی سیاه SR-71 سریع‌تر است.
ظرفیت محموله‌ی آن، ۱۰ تن است و به آن امکان می‌دهد که ۱۰ کلاهک سنگین را هم زمان حمل کند یا مقادیر فراوانی از دفاع موشکی متقابل را که مانع از توقف آن توسط سیستم‌های دفاع ضد موشکی می‌شود، به همراه داشته باشد. به صورت نظری، طبق بیان مجله‌ی اسپوتنیک روسیه، این موشک می‌تواند مهمات کافی برای نابودی زمینی در ابعاد تگزاس یا فرانسه در یک شلیک را با خود حمل کند.


موشک روسی شیطان ۲ با قابلیت تخریب یک کشور+عکس

شیطان ۲ اختصاصا جهت نفوذ به سیستم دفاع موشکی آمریکای شمالی طراحی شده است. براساس گفته‌های مقامات رسمی روسیه، توسعه‌ی این موشک، پاسخی مستقیم به سیستم جهانی ضربت سریع ایالات متحده است که به آمریکا امکان می‌دهد که در عرض یک ساعت موشک‌های غیر هسته‌ای خود را در هر جایی روی کره‌ی زمین مستقر کند.
پروژه‌ی RS-28 پس از عقد قرارداد میان دولت روسیه و دفتر طراحی موشک ماکیف (Makeyev) در سال ۲۰۱۱، کلید خورد. در اصل قرار بود سال ۲۰۲۰ این پروژه آغاز شود، اما جدول‌های زمان‌بندی تغییر کردند و تا سال ۲۰۱۸ این موشک آماده خواهد شد. برخی از منابع اظهار داشته‌اند که تا سال ۲۰۲۱ همه‌ی زرادخانه‌های هسته‌ای زمینی روسیه با این موشک تجهیز شوند.
بسیاری از ما آن قدر جوان هستیم که به یاد نمی‌آوریم زندگی در دوره‌ی جنگ سرد چگونه بود و تنش‌های هسته‌ای میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده‌ی آمریکا، چگونه جهان را در آستانه‌ی آخرالزمان قرار داده بود.
اما پس انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، مشخص است که دو ابر قدرت هسته‌ای جهان آماده می‌شوند تا در نقاط مهم جغرافیای سیاسی گلاویز شوند.
با این حال امید داریم که این عصر جدید ماجراجویی‌های هسته‌ای، مانند عصر قبلی تنها با همین اخبار و نه با انفجاری به اندازه‌ی ایالت تگزاس پایان یابد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244670

برچسب ها

ثبت نظر

-