علمای اسلام از گفتن حقایق جهان ابایی نداشته باشند/ ایران، افسانه برتری آمریکا را در هم پیچید

  • کد خبر : 244656
  • 09 آبان 1399 - 6:15
علمای اسلام از گفتن حقایق جهان ابایی نداشته باشند/ ایران، افسانه برتری آمریکا را در هم پیچید

علمای اسلام از گفتن حقایق جهان ابایی نداشته باشند/ ایران، افسانه برتری آمریکا را در هم پیچید

دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت تصریح کرد: دانشمندان ما گاهی از گفتن حرف حق در زمینه موضوع فقهی که هیچ شک و شبهه‌ای ندارد خودداری می‌کنند؛ ولی طرفداران نزدیک خود را بر توده گسترده جهان اسلام ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایلنا، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در پیام ویدیوئی به سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، که از بستر فضای مجازی و رسانه برگزار شد، تصریح داشت: ما امروز در برابر بلایا و مصائب قرار داریم و امتحان می‌شویم، کمترین و پایین‌ترین سطح این امتحانات بیماری همه‌گیر کرونا یا کووید ۱۹ است.


وی افزود: علی رغم این‌که این بیماری بسیار بی رحم است و از طرف ما نیازمند پیشگیری و تدبیر است، ولی باید بدانیم درگیری‌هایی که در برابر آمریکا و اسرائیل و کسانی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، خطر بزرگتری است که همیشگی می‌باشد.


دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت خاطرنشان کرد: بر ما لازم است از طریق سی‌وچهارمین کنفرانس وحدت اسلامی و سایر کنفرانس‌ها، بر مسائل اصلی و ثابت تأکید کنیم که به واسطه آن‌ها پیروز می‌شویم و امت اسلامی با آن‌ها عزت می‌یابد و از بلایایی که در آن است خارج می‌شود. چاره‌ای جز بازگشت به خداوند وجود ندارد، باید دعوت الهی بین ما تجدید شود.


وی ادامه داد: طی ۴۱ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، توانسته وارد میدان جهاد شود، به شکلی که هیچ کسی وارد آن نشد. ایران اسلامی در مورد مسأله فلسطین ثابت قدم ماند به طوری که هیچ کس ثابت نماند؛ هم در سطح تعداد سالیان و هم به جهت کیفیت. این اصل موضوع است و باید همیشه بر آن تأکید کنیم.


شیخ حمود با بیان این‌که باید با وحدت، صفوف خود را نگه داریم، بیان داشت: معتقدیم خداوند بنی اسرائیل را جمع می‌کند تا مقدمه‌ای باشد برای پایان و نیستی آن‌ها. پس اگر وعده پایانی الهی فرا برسد، شما را به صورت انبوه گردهم می‌آورد. خداوند آنان را در این زمین به کار می‌گیرد تا پیروزی را برای ما محقق سازد. جمهوری اسلامی ایران که امام خمینی(ره) آن را تأسیس نمود و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله سید علی خامنه‌ای(حفظه الله) هوشیارانه، با بصیرت واضح و با اراده آن را اداره می‌کند، ثابت قدم در این خط حرکت می‌نماید.


وی اضافه کرد: امروز تنها جمهوری اسلامی ایران و نهادهای آن در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و اجازه نمی‌دهند، جنایات خود را آزادانه پیش ببرد. در این زمان بر ما واجب است که بخشی از نهادهای این کشور بزرگ باشیم؛ تا این‌که خدا امر محتومی را که تقدیر کرده به سرانجام برساند.


دبیر کل اتحادیه علمای مقاومت تصریح کرد: امروز بعد از سالیان دراز باید کاری شبیه حسابرسی با خود انجام دهیم. شاید سخن گفتن راجع به برخی اشتباهات در اینجا و در این فرصت کوتاه مناسب نباشد، ولی باید مسائل فراوانی که باعث شد این جریان به تأخیر بیفتد و بین مسلمانان تفرقه افکنده است را بررسی کنیم. تلاش‌هایی را که در راه فلسطین انجام شده است هیچ کس نمی‌تواند انکار کند مگر این‌که کسی شدت تعصب چشم و دل او را کور کرده باشد.


وی تأکید کرد: حقیقت این است که همچنان رنج می‌بریم و احساس می‌کنیم که در بسیاری از مراحل و مواضع در برابر متعصبان وجاهلان و تندروها ضعیف هستیم؛ چه اهل سنت و  چه شیعه. آری، دانشمندان ما در اینجا و آنجا گاهی از گفتن حرف حق در زمینه موضوع فقهی که هیچ شک و شبهه‌ای ندارد خودداری می‌کنند؛ ولی طرفداران نزدیک خود را بر توده گسترده جهان اسلام ترجیح می‌دهند، من این اتهام را شامل همگان می‌دانم، جز آنکه رحمت الهی شاملش شده باشد.


این متفکر برجسته جهان اسلام گفت: این نکته‌ای است که امیدوارم به سرعت پشت سر گذاشته شود تا در برابر متعصبان و جاهلان ضعیف نمانیم و دانشمندان به صورت واقعی رهبر این مسیر باشند، همه چیز را بگویند و در برابر متعصبان و واپسگرایان در صفوف خودشان بایستند تا همگی رو به جلو حرکت کنیم. آری متعصبان در اینجا و آنجا حضور دارند و همچنین واپسگرایان و جاهلان حمایت‌های بیشماری از سازمان‌های استکباری و هم‌پیمانانشان و از کسانی که بخشی از توطئه‌هایشان به شمار می‌روند کسب می‌کنند. ولی لازم است معتقد باشیم که آن‌ها مال و حمایت‌های سیاسی و رسانه‌ای گسترده را در کنار خود دارند و ما خداوند را در کنار خود داریم، لازم است این گونه باشد.


وی ادامه داد: بنده به تجدیدقوا در برابر دشمن صهیونستی دعوت می‌کنم و این‌که آن‌ها را ناچیز بشمارید و آمریکایی که پشت آنان است و عرب‌های خائنی که همراه رژیم صهیونیستی هستند و اشخاص ضعیف النفسی که با هم گروه بزرگی را تشکیل می‌دهند. این گروه بزرگ در برابر عظمت و اراده‌ای که به خداوند و یقین متکی است، ناچیز است. برادران عزیز باور کنید که این‌ها چیزی نیستند؛ به شرط این‌که ضعف نشان ندهیم و تردید نداشته باشیم و فکر نکنیم که اهل باطل در بیان خود تواناتر هستند.


شیخ حمود یادآور شد: این کنفرانس گرچه در فضای مجازی است، ان شاء الله نقش بزرگی دارد. کرونا را با وجود قربانیان زیاد شکست دادیم و اسرائیل را چندین بار در غزه و چندین بار در لبنان شکست دادیم و افسانه برتری آمریکا در سوریه و یمن و عراق به نوعی درهم پیچیده شد، پس نباید در برابر این دشمن ضعیف شویم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244656

ثبت نظر

-