دلیل اصلی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جلوگیری از یکپارچگی امت اسلامی است

  • کد خبر : 244570
  • 09 آبان 1399 - 4:52
دلیل اصلی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جلوگیری از یکپارچگی امت اسلامی است

دلیل اصلی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جلوگیری از یکپارچگی امت اسلامی است

نخست وزیر اسبق عراق، گفت: برخی از کشورها راه را برای رژیم صهیونیستی هموار خواهند کرد تا بیش از پیش در بافت به هم پیوسته امت اسلام در زمینه‌های اقتصاد، سیاست، اجتماع و امنیت رسوخ و نفوذ کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق در پیام ویدئویی به سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سخنانی گفت: با احترام بسیار از جمهوری اسلامی‌ایران سپاسگزارم و تقدیر می‌کنم؛ چرا که این کشور مایل است هر ساله، در سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در آن گرد هم آییم و به بحث و بررسی مسایل پیرامون امت اسلام بپردازیم و مصرانه به دنبال اسباب و وسایل تقریب میان مذاهب اسلامی‌باشیم تا این امت در برابر چالش‌های پیش رو متحد شود.


وی ادامه داد: در آیه شریفه «اشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم»، صفت اشداء در رابطه با مومنین را بر صفت رحماء مقدم داشته است. سبب کاملا واضح است؛ چرا که تمام هم و غم کافران از دیروز تا به امروز این بوده است که بر سر راه طرح‌های امت اسلامی‌مانع تراشی کنند تا بدین وسیله وحدتشان را با تفرقه جایگزین کرده و قوتشان را به ضعف بکشانند.


نوری المالکی تأکید کرد: این اجلاس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که چالش‌ها در برابر ما حالت صعودی به خود گرفته است؛ رییس جمهور فرانسه این روزها از طریق اهانت به پیامبر گرامی‌اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به دنبال کسب وجهه برای خود است. او در این راستا، برای ما ادعای کذب آزادی بیان، ‌دموکراسی و کذب آنچه را که انقلاب متمدنانه فرانسه نامیده می‌شود، تاکید و تکرار می‌کند که به اخلاقیات و اقدامات داعش و افراط گرایان طعنه می‌زند.


وی افزود: ما سخنان رییس جمهور فرانسه را محکوم کرده و از ملت‌ها و دولت‌هایی که اندکی از اسلام برایشان باقی مانده است،‌ دعوت می‌کنیم که مواضع سیاسی،‌ رسانه ای و اجرایی برای پاسخ به این استهزاء و اهانت به احساسات امت اسلام اتخاذ کنند.


نخست وزیر سابق عراق اذعان کرد: رویداد خطرناک دیگر که روندی ذلت بار به شمار می‌رود،‌ سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. اگر بین این کشورها و رژیم صهیونیستی پیش از این روابطی مستقیم برقرار بود، ضعف همبستگی میان امت اسلام به آن‌ها جرأت داد که این سازش و عادی سازی روابط را علنی کنند تا پس از آن سفرها و دیدارهای رسمی آغاز شود و همچنین توافقنامه‌های اقتصادی و امنیتی به امضا برسد.


وی اضافه کرد: این کشورها همچنین راه را برای رژیم صهیونیستی هموار خواهند کرد تا بیش از پیش در بافت به هم پیوسته امت اسلام در زمینه‌های اقتصاد، سیاست، اجتماع و امنیت رسوخ و نفوذ کند. در کنار این رژیم، در راستای اجرای این سیاست نفوذ و روند ذلت بار، کشورهای بزرگی قرار دارند که ترس بزرگ آن‌ها یکپارچگی امت و ظهور حالت‌های جهادی در محور مقاومت و ممانعت بود.


نوری المالکی خاطرنشان ساخت: ای مسلمانان! ای مردان علم و فکر! ای رهبران، دشمنان به انتظار شما نمی‌نشینند تا بحران‌هایتان را معالجه کنید، بلکه به این بحران‌ها خواهند افزود. کرامت امت اسلام و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ‌امانتی بر گردن شماست؛ پس به سوی احیاء قدرت امت و وحدت آن روی آورید و با طایفه گرایانی که دستان اشرار، آنها را به حرکت در می‌آورد به مخالفت برخیزید.


وی ادامه داد: برای ایستادن کنار مردان و ملت‌های مقاومت و همچنین آن تعداد از کشورهای این محور که در طلیعه آنها جمهوری اسلامی‌ایران قرار دارد و تمامی جنبش‌ها و احزاب مقاومت در امتداد حضور امت اسلام، کمر همت ببندید، بدون آنکه فرقی میان مذاهب و میان اهل تسنن و شیعیان گذاشته شود. همه ما در برابر یک مسؤولیت واحد قرار داریم. اگر ما در خصوص وظیفه خود در قبال امت و‌ رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم کوتاهی کنیم، خداوند از ما نخواهد گذشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244570

ثبت نظر

-