تخلیه ۹۰ هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا

  • کد خبر : 244118
  • 08 آبان 1399 - 21:10
تخلیه ۹۰ هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود نوشت ایالت کالیفرنیای آمریکا امروز خطرناک‌ترین روز را در آتش سوزی‌های یک سال گذشته پشت سر می‌گذارد؛ دوره‌ای که نشان دهنده خشم بی امان مادر طبیعت است و به لحاظ گستره تخریب اراضی و خسارات ناشی از آتش سوزی، بی سابقه است. در این آتش سوزی ها، بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی طعمه حریق شد.
تخلیه ۹۰ هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا
روز دوشنبه در جنوب کالیفرنیا، همزمان با افزایش سرعت وزش باد به ۷۰ مایل در ساعت و بیشتر، آتش سوزی‌ها در اطراف منطقه لس آنجلس کانتی به سرعت گسترش یافت.

شدت آتش سوزی در اروین در منطقه اورنج کانتی موجب تخلیه حدود ۹۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه شد. در جریان عملیات اطفای آتش، دو مامور آتش نشان در اورنج کانتی دچار مصدومیت شدند.آتش سوزی‌های دیگری نیز در سراسر این منطقه پرجمعیت ایجاد شده است و خانه‌ها را در یوربا لیندا تهدید می‌کند.اداره خدمات هواشناسی ملی در لس آنجلس در مورد افزایش سرعت وزش باد به ۹۰ مایل در ساعت در ارتفاعات بالاتر هشدار داد و آن را وضعیتی خطرناک دانست.
الکس تاردی از کارشناسان هواشناسی در مرکز سن دیه گو در این خصوص گفت این منطقه پوشیده از علف‌های خشک است که به سرعت می‌سوزند و می‌توانند به سرعت به بخش‌های شهری گسترش یابند.
جنوب کالیفرنیا روز یکشنبه شاهد بارش اندک باران بود، اما این وضعیت آب و هوایی به سرعت تغییر کرد. در عین حال وزش شدید باد‌های شمالی نیز در شمال کالیفرنیا گزارش شده است. وزش این باد‌ها در واقع هوای بسیار خشکی را در منطقه به وجود آورده است و موجب می‌شود تا رطوبت نسبی هوا کاهش یابد.هشدار‌های قرمز در سراسر این ایالت از سانفرانسیسکو تا ساکرامنتو و مرز شمالی با اورگان و همچنین در جنوب تا مناطق کلانشهر‌های لس آنجلس و سن دیه گو صادر شده است که در برخی از مناطق، این هشدار‌ها تا چهارشنبه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244118

ثبت نظر

-