آب باکیفیت یکسان در اختیار مشترکان تهرانی قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 243960
  • 08 آبان 1399 - 18:26
آب باکیفیت یکسان در اختیار مشترکان تهرانی قرار می‌گیرد

آب باکیفیت یکسان در اختیار مشترکان تهرانی قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو در خصوص مزیت‌های رینگ آب‌رسانی تهران گفت: بهره‌برداری از این طرح موجب می شود تا آب با کیفیت یکسان در اختیار مشترکان قرار گیرد و در خشکسالی‌های احتمالی امکان انتقال آب وجود دارد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «حمیدرضا جانباز» روز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از رینگ آبرسانی تهران با حضور در مخزن ۷۳ یافت‌آباد در بیست و ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو برگزار شد، افزود: ۵۹ کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران در سه سامانه آب‌رسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی‌آباد و سامانه آب‌رسانی شرق و شمال شرق اجرا شده است.


وی با اشاره به اجرای خطوط انتقال آب با لوله‌هایی در اقطار ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر در این پروژه افزود: اجرای این رینگ در شهر تهران با محدودیت‌های ترافیکی، به سختی اجرا شد تا تهرانی‌ها آب شرب یکسانی داشته باشند.


جانباز با اشاره به سامانه آب‌رسانی غرب تهران اظهار کرد: این سامانه به طول هفت کیلومتر، آب تصفیه‌خانه ششم را به مناطق ۵، ۹، ۱۸، ۲۱، ۲۲ و شهر جدید پرند می‌رساند.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: سامانه آب‌رسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد با هدف رفع محدودیت‌های تامین آب در محدوده شهر جدید پرند و لزوم رفع کمبود و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران انجام شد.


جانباز با اشاره به اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب در سامانه شرقی رینگ تهران گفت: در این سامانه ۳۰۰۰  لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و ۴۰۰۰  لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری انتقال می‌یابد.


وی خاطرنشان کرد: تا پیش از سال ۹۲ امکان جابجایی و انتقال آب بین سامانه‌های غربی و شرقی شهر تهران میسر نبود.


جانباز گفت: این طرح اقدام بزرگی است که باید از همراهی شورای اسلامی شهر، شهرداری و پلیس راهور تهران در این زمینه تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243960

ثبت نظر

-