۳ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۳۳۴۰ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 243343
  • 08 آبان 1399 - 10:51
۳ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۳۳۴۰ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود

3 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 3340 میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود

سه پروژه صنعت آب و برق در استان‌های تهران و هرمزگان با اعتبار سه هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان امروز پنج‌شنبه با حضور رئیس جمهور و در قالب بیست و ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان تهران شامل “تصفیه‌خانه ششم آب تهران” با سرمایه گذاری ۴۸۵ میلیارد تومان، ” طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران” (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند، سامانه آبرسانی شمال شرق) با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان و پروژه سوم در استان هرمزگان شامل “واحد ۲ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم” با سرمایه گذاری دو هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان است.


پروژه “تصفیه‌خانه ششم آب تهران” با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ لیتر درثانیه حد فاصل سد تنظیمی امیرکبیر و تصفیه‌خانه ششم واقع در ضلع شمالی شهرک راه‌آهن تهران به منظور ایجاد سیستم انتقال جدید آب از منابع غربی تهران و امکان افزایش ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران در چهار بخش اصلی “تونل انتقال به طول مجموع ۲۹٫۵ کیلومتر”، “آبگیر ابتدایی تونل”، “تصفیه‌خانه ششم تهران با ظرفیت ۱۵ مترمکعب در ثانیه (دو فاز ۷٫۵ مترمکعب در ثانیه)”، “کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم آب تهران” آماده بهره‌برداری است.


این پروژه با هدف جایگزینی سیستم‌های موجود انتقال و تصفیه آب شهر تهران، فراهم نمودن امکان بررسی، بازسازی و اصلاح سیستم‌های موجود انتقال و تصفیه آب در تهران، آبرسانی به مناطق شهری با ارتفاع بالاتر از رقوم تحت پوشش تصفیه‌خانه‌های موجود به روش ثقلی و در نتیجه کاهش هزینه‌های پمپاژ و بهره‌برداری و نگهداری سیستم‌های موجود توزیع آب و آبرسانی به مناطق گسترش یافته در محدوده شمال و شمالغرب تهران بزرگ افتتاح می‌شود.


افزایش ظرفیت تصفیه آب در شهر تهران، افزایش ظرفیت انتقال آب از منابع غربی تهران (سدهای امیرکبیر و طالقان)، افزایش کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان و افزایش ایمنی و پدافند غیرعامل تامین آب تهران از دیگر اهداف این پروژه است.


این پروژه در سه بخش (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد و سامانه آبرسانی شمال شرق) درمجموع حدود ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب در اقطار یک هزار و ۲۰۰ تا دو هزار میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس فولادی افتتاح خواهد شد.


پروژه “واحد ۲ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم” در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه با ۲ واحد گازی ۱۷۵ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی جمعا به میزان ۵۱۰  مگاوات (در شرایط ایزو) به مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا به‌عنوان سرمایه گذار به بهره‌برداری خواهد رسید.


این پروژه با هدف تشویق سرمایه گذاری از طریق بخش غیر دولتی، کاهش حجم تصدی‌گری دولت، تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به‌عنوان زیربنای تولید، استفاده بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدها و استفاده از حداکثر توان مهندسی و ساخت و اجرای  داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243343

ثبت نظر

-