۶۴ نفر امسال بر اثر حوادث کار در مازندران جان باختند

  • کد خبر : 242825
  • 08 آبان 1399 - 4:16
۶۴ نفر امسال بر اثر حوادث کار در مازندران جان باختند

آمار قربانیان حوادث کار در نیمه نخست پارسال ۵۳ نفر و چهار درصد بیشتر از نیمه اول سال ۹۷ بود.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه پزشکی قانونی مازندران ، از مجموع قربانیان حوادث کار در استان طی نیمه نخست سال جاری ۵۰ نفر متاهل بودند.

بیشترین آمار مرگ ناشی از حوادث کار هم مربوط به سقوط از بلندی با ۳۲ فوتی بوده است. ۱۸ نفر هم بر اثر گازگرفتگی ، ۱۱ نفر به خاطر برخورد جسم سخت و ۲ نفر هم بر اثر سوختگی جان باختند. شیوه مرگ یک نفر هم ” سایر عوامل ” ذکر شده است.

گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که مرداد امسال با ۱۳ قربانی ، خونین ترین ماه برای کارگران بود در حالی که فروردین با ۶ مورد کمترین آمار مرگ ناشی از حوادث کار را داشت.

در میان ۲۲ شهرستان مازندران هم نور با ۱۰ کشته ، بابل با هشت نفر و ساری و آمل هر یک با هفت نفر بیشترین آمار فوتی های ناشی از حوادث کار را داشتند. محمود آباد ، بهشهر و بابلسر نیز هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را ثبت کردند.

از لحاظ سنی هم بیشترین قربانیان با ۲۰ نفر مربوط به سنین ۴۱ تا ۵۰ سال بوده است. البته پنج نفر از قربانیان حوادث کار هم بالای ۶۱ سال سن داشتند.

گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که در نیمه نخست امسال ۴۱۷ نفر هم در استان بر اثر حوادث کار مصدوم شدند که ۴۰۵ نفر مردد بودند . آمار مصدومان حوادث کار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش دارد.

حوادث ناشی از کار پس از حوادث رانندگی دومین علت مرگ در کشور است و علاوه بر آن معلولیت‌ها و مصدومیت‌های ناشی از آن خسارت‌های بسیاری بر منابع انسانی و فنی و اقتصادی کشور وارد می‌کند.

با توجه به این که حوادث کار خود به خود رخ نمی دهد و قابل شناخت، علت‌یابی و پیشگیری است ، افزایش آن در مازندران طی نیمه نخست سال جاری آن هم در شرایط کرونایی نیازمند واکاوی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242825

برچسب ها

ثبت نظر

-