آخرین مهلت ثبت نام مسکن قالیبافان

  • کد خبر : 241437
  • 07 آبان 1399 - 12:48
آخرین مهلت ثبت نام مسکن قالیبافان
به گزارش نیوز،

عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف درباره مشکلات معیشتی قالیبافان گفت: اگر این صنعت حمایت شود بسیار بیشتر از صنعت پتروشیمی می تواند برای کشور آورده داشته باشد.در این صنعت ۲ میلیون نفر به صورت فردی و ۵ میلیون نفر در مجموع اشتغال دارند. این صنعت بسیاری بزرگی است که از صنعت معادن و پتروشیمی بزرگتر است. در این چند ساله اخیر برای حوزه بین المللی فرش هیچ اقدامی انجام نشده است. افزایش قیمت مواد اولیه منجر به افزایش قیمت تمام شده فرش منجر می شود. ۳۰درصد قیمت تمام شده فرش مواد اولیه است. ۷۰ درصد از قیمت تمام شده فرش، هزینه دستمزد است. درحال حاضر به خاطر گران شدن مواد اولیه ، ۳۰درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

 وی بیان کرد: تولید کننده زمانی که مشاهده می کند قیمت مواد اولیه گران و هزینه دستمزد نیز افزایش یافته است، به خاطر عدم حمایت دولت، از کیفیت کار کم می کند. وزارت صمت بزرگترین وزارت کشور است. گاهاً مشاهده می کنیم که ابریشم با کیفیت کم در فرش ها به کار می رود .باید جلوی کسی که تولید کننده مواد اولیه هست و مواد آن بی کیفیت است گرفته شود.

بهرامی درباره همکاری اتحادیه با بانک مسکن و بخش خصوصی گفت: پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن برای قالیبافان انجام شده است که تا کنون ۲۰۰ واحد از مسکن های ساخته و آماده شده تحویل قالیبافان شده است و ۴۳۰ واحد دیگر از واحدهای ۵۰تا۹۰ متر مربعی  آماده تحویل به قالیبافان است.

 وی با بیان اینکه واحدهای مسکن قالیبافان در منطقه ماهدشت کرج، بلوار امام خمینی احداث شده است گفت:برای تحویل گرفتن این واحدها تمام قالیبافان ساکن استان‌های البرز و تهران می‌توانند بدون پرداخت هیچ وجهی به سایت اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری و عشایری ایران به نشانی http://taavon.co/ مراجعه کرده نام نویسی کنند، در این سایت نام و نام خانوادگی،‌کد ملی و مشخصات فردی هر شخص مشخص شده که وارد می‌کنند و با توجه به اینکه اطلاعات همه قالیبافان که دارای کارت شناسایی قالیبافی از صنف قالیبافی زیر مجموعه وزارت صمت  یا اتحادیه قالیبافی هستند، ثبت نام می‌کنند و مهلت ثبت‌نام تا ۶ آبان ماه خواهد بود که بعد از آن قرعه‌کشی در حضور هیأت مدیره اتحادیه انجام می‌شود و کسانی که برنده شدند با پرداخت وجه و تنظیم قرارداد و گرفتن وام کلید واحدهای مسکونی خود را تحویل می‌گیرند.

 بهرامی پیش از این ۲۰۰ واحد مسکونی به قالیبافان کشور واگذار شده و در این مرحله ۴۳۰ واحد دیگر آماده تحویل شده که جمعاً ۶۳۰ واحد می‌شوند و همچنین ۳۵۰ واحد دیگر برای خرداد ماه ۱۴۰۰ تحویل قالیبافان می‌‌شود که در مجموع هزار واحد مسکونی به قالیبافان واگذار می‌شود گفت: کسانی که در قرعه‌کشی برنده شوند،  باید ظرف ۷۵روز تأمین مالی کنند که برای واحدهای کوچک ،تسهیلات قرض الحسنه به نرخ ۴ درصد وبه مبلغ ۳۵ میلیون تومان از طرف بانک مسکن پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای ثبت نام از سوی قالیبافان به خوبی بوده است گفت:مهلت ثبت نام تا تاریخ ۷ آبان است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241437

ثبت نظر

-