سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

  • کد خبر : 241007
  • 07 آبان 1399 - 7:35
سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

 جامعه سیاهپوست آمریکا خود را در نا امنی آشکار اجتماعی در برابر مجریان قانون در آمریکا یافته اند، ۲۷خرداد ۱۳۹۴ نوجوان سفیدپوست آمریکایی به نام «دیلان روف» (Dylann Roof) با ورود به کلیسای «چارلستون» واقع درایالت «کارولینای جنوبی» اقدام به کشتن ۹ شهروند سیاهپوست کرد، این نوجوان سفیدپوست آمریکایی انگیزه از این اقدام جنایتکارانه را برانگیختن سفیدپوستان برعلیه سیاهپوستان دراین کشور عنوان کرد.

سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

رفتار پلیس ایالتی با این نوجوان سفید پوست بسیار آرام بود که تنها با زدن دست بند با آرامش وی را روانه بازداشتگاه پلیس کردند، اما جورج فلوید که نمونه ای بارز از خشونت پلیس فدرال آمریکا بود تنها برای مشخص شدن تقلبی نبودن یک اسکناس ۲۰ دلاری در انتظار پلیس نشسته به قتل رسید.

اکنون جامعه سیاهپوستان آمریکا با توجه به آنچه طی سال های اخیر از رفتار پلیس سفیدپوست آمریکا شاهد بوده اند و از دیگر سو متوجه حس نهفته نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شده اند، نگران از وخامت وضعیت اجتماعی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدتی است که با استفاده از حق شهروندی آمریکا مبنی بر داشتن سلاح گرم بنابر متمم دوم قانون اساسی آمریکا، درحال مسلح شدن و آموزش رزمی و نظامی هستند.

شبکه خبری سی ان ان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با پرداختن به این خبر گزارش داد: یک گروه از سیاهپوستان درحال مسلح شدن و خواستار تغییرات در آمریکا هستند، اما کارشناسان از شمار افراد مسلح چنین گروه هایی اطلاعی دقیقی ندارند.

سی ان ان در حالی به این گزارش می پردازد که انتخابات آمریکا در فضای ملتهب سیاسی و اجتماعی که ناشی از سوء مدیریت ترامپ است و تحلیلگران و ناظران سیاسی نیز نسبت به وضعیت متشنج پس از انتخابات آمریکا هشدار می دهند.

جامعه سیاهپوست آمریکا خواهان امنیت اجتماعی است

«جان فیتزجرالد جانسون» (John Fitzgerald Johnson) بانی گروه معترض سیاهپوستان مسلح آمریکا موسوم به «انفک» (NFAC) که مقر آن در آتلانتا ایالت جورجیا است به این شبکه خبری آمریکایی گفت: تمامی سیاهپوستان در جریان اعتراضات تابستان گذشته نشان دادند که از رفتار پرسش برانگیز پلیس که منجر به قتل بی شمار افراد سیاهپوست به دست پلیس به ستوه آمده اند، آنها با مسلح شدن خود تنها جویای احقاق حقوق خود و داشتن جامعه ای امن هستند.

سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

گروه های سیاهپوست مسلح با سفیدپوستان مسلح متفاوتند

جانسون به سی ان ان گفت: درجریان اعتراض های عدالت خواهانه، تاکنون شاهد حضور گروه های مسلح سفیدپوست بسیاری در نقاط مختلف آمریکا بودیم، اما انگیزه حضور گروه های مسلح سیاه پوست دربرخی از شهرهای آمریکا با این گروه ها که خواهان به رخ کشیدن سلاح ها خود بنابر متمم دوم قاون اساسی آمریکا است، متفاوت بوده و آنها تنها خواهان برخورد با بی عدالتی پلیس سفیدپوست و خشونت پلیس آمریکا است.

سیاهپوستان از حق حمل سلاح برخورداند و نباید تفاوتی بین رنگ پوست وجود اشته باشد

بنابراین گزارش اکنون سیاهپوستان برای دفاع خود در برابر خشونت رفتار پلیس آمریکا خود را مسلح کرده و بنابر حق شهروندی حمل سلاح دراین کشور به آموزش نظامی جامعه سیاهپوست در آمریکا می پردازند.

بنیانگذار این گروه مسلح سیاهپوست آمریکایی به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: رنگ پوست نباید تاثیری بر حق استفاده از حمل سلاح در آمریکا قائل شود.

قدرت سیاهان نگرانی مقامات آمریکایی

این رسانه آمریکایی در گزارش خود عنوان می کند که سیاهان اکنون مشت های خود را برافراشته و «قدرت سیاهان» را فریاد می زنند.

این مساله نگرانی مقامات آمریکایی در ایالت های لوئیزینا، جرجیا و کنتاکی برانگیخته، چراکه کوچک ترین تقابل بین گروه های مسلح سیاهپوست و سفیدپوست دراین سطح می تواند به یک بحران غیر قابل کنترل تبدیل شود.

سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

گروه های سفیدپوست به شدت مسلح هستند

جانسون مسئول این گروه مسلح سیاهپوست به سی ان ان گفت که البته گروه های سفیدپوست افراطی نژادپرست در آمریکا به مراتب از گروه های سیاپوست مسلح تر هستند.

اکنون از هرگونه درگیری بین گروه های مسلح سیاه‌پوست و سفیدپوست هراس وجود دارد.

«دیوید جیمز» رئیس شورای شهر «لوئیس ویل» (Louisville) درباره این نگرانی می گوید که مقامات شهری مایل نیستند تا افراد به طور مسلح در خیابان های شهر به رژه و برگزاری راهپیمایی مسلحانه بپردازند.

رئیس شورای شهر لوئیس ویل دراین باره به سی ان ان گفت: بنابر قانونی که هرایالت از آمریکا دارد و بنابر قوانین ایالت کنتاکی هیچ فرد مسلحی به جز گارد ملی و گروه های مشخص شده نظامی برای رژه رفتن بدون اجازه از فرمانداری را ندارند، اما مقامات شورای شهر هنوز تصمیم به فعال کردن این قانون را نگرفته اند.

سیاه‌پوستان آمریکا برای تامین امنیت خود دست به سلاح می‌شوند

بسیاری از شهرهای آمریکا پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس سفیدپوست آمریکایی در پنجم خرداد ماه در مینیاپلیس ایالت مینه سوتا، شاهد اعتراض علیه خشونت پلیس علیه سیاهپوست شد بطوریکه شهر پورتلند همچنان بعنوان کانون این اعتراض ها بدل گشته و این اعتراض ها با توجه به رفتار سرکوبگرانه ترامپ دنیوزر شیوع ویروس کرونا به یکی از بحران های دولت وی بدل گشت.

هم اکنون تحلیلگران و ناظران درامور داخلی آمریکا نسبت به آنچه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است رخ دهد، هشدار داده و این که ترامپ بطور نامحسوسی نشان داده حاظر نیست در صورت شکست درانتخابات قدرت را مسالمت آمیز به رقیب دموکرات خود واگذار کند، و این گفته وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که «انتقال قدرتی در کار نخواهد بلکه ادامه (ریاست جمهوری من می باشد)» زنگ خطری برای کارشناسان، تحلیلگران، رسانه ها و جامعه آمریکا بوده است، چراکه این نگرانی وجود دارد وی با تکیه بر گروه های نژادپرست سفید پوست و زمینه چینی درباره نحوه برگزاری انتخابات، فضای پس از انتخابات را چنانچه مخالف میل وی باشد، به آشوب کشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241007

ثبت نظر

-