اثر کنکورد در سرمایه‌گذاری / پیش‌بینی ۸ تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

  • کد خبر : 240966
  • 07 آبان 1399 - 5:03
اثر کنکورد در سرمایه‌گذاری / پیش‌بینی ۸ تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

 

 

 

پیش‌بینی ۸ تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت/ اثر کنکورد در سرمایه‌گذاری

نیوز: اکثریت قریب به اتفاق هشت تحلیل‌گری که در یک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند شاخص امروز بورس تهران ریرشی باشد.

پیش‌بینی 6 تحلیل‎گر از وضعیت امروز بورس تهران+ جدول

خطای هزینه هدررفته؛ چرا باید گذشته را فراموش کنی

دوبلی در این کتاب می‌گوید: «سرمایه‌گذاران اغلب قربانی خطای هزینه‌ هدررفته‌ هستند. بیشتر وقت‌ها، تصمیم‌های تجاری‌شان را بر اساس قیمت خرید می‌گیرند.” آن‌ها می‌گویند:”پول بسیار زیادی به خاطر این سهام ازدست‌داده‌ام. الآن نمی‌توانم بفروشمش.”  به اعتقاد دوبلی این استدلال غیرمنطقی است. قیمت خرید نباید هیچ نقشی داشته باشد. مهم عملکرد آینده‌ی سهام ( و آینده‌ی عملکرد سرمایه‌گذاری‌های جایگزین) خواهد بود. دوبلی اعتقاد دارد: به شکل طعنه‌‌آمیزی، هر چه سهام ضرر بیشتری بدهد، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای نگه‌داشتنش دارند.او به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند: ادامه دادن یک پروژه‌ی بی‌ارزش تنها اتفاق دردناک را به تأخیر می‌اندازد و ظاهر را کماکان حفظ می‌کند.

اثر کنکورد در سرمایه‌گذاری

یکی از اتفاق‌های دردناک پروژه کنکورد بود که نمونه‌ی بارز یک پروژه‌ی ناموفق دولتی است. هر دو طرف قرارداد- بریتانیا و فرانسه – از مدت‌ها قبل می‌دانستند تجارت این هواپیمای مافوق سرعت صوت هرگز به‌صرفه نبوده، اما کماکان به‌صرف مبالغ هنگفت ادامه دادند، شاید فقط برای حفظ ظاهر. رها کردن پروژه به‌منزله‌ی پذیرفتن شکست بود. به همین دلیل، اغلب خطای هزینه‌ی هدررفته را اثر کنکورد هم می‌نامند. این خطا منجر به اشتباهات پرهزینه و فاجعه‌آمیزی در قضاوت‌ها می‌شود. آمریکایی‌ها، به همین دلیل، به حضورشان در جنگ ویتنام ادامه دادند. تفکرشان این بود “ما تا الآن خیلی چیزها را قربانی این جنگ کرده‌ایم. اشتباه است اگر منصرف شویم.”

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=240966

ثبت نظر

-