دلایل التهاب در بازار فولاد از نظر نماینده مجلس

  • کد خبر : 239933
  • 06 آبان 1399 - 11:52

 

 

نیوز:

 حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) در جلسه علنی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره فولاد اظهار داشت: حدود ۳۰ میلیون تن تولید فولاد در کشور داریم در حالی که مصرف واقعی ما ۱۲ میلیون تن است.

وی افزود:‌گرانی فولاد به دلیل سیاست‌گذاری ناقص در زنجیره فولاد، حمایت بخشی در عرصه فولاد، عدم تولید در زنجیره فولاد که برای مثال سود سنگ آهن بسیار پایین است، عوارض صادراتی در ابتدای زنجیره صفر است که باید این عوارض به پایان زنجیره برده شود و همچنین عرضه کم فولاد در بورس دلایل التهاب در بازار فولاد کشور است.

نماینده سنقر در مجلس تصریح کرد:‌از زمانی که ارز از ۱۵ هزار تومان به حدود ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است در حالی که ما افزایش خاصی در هزینه‌ها و حقوق‌ها نداشته‌ایم اما شرکت‌های تولید کننده فولاد سود زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.

 

در بازار فولاد چه خبر است؟ - تجارت‌نیوز

 

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: اختصاص سهمیه کاغذی برای برخی واحدهای تولید که فقط یک مجوز کاغذی در دست دارند و عرضه فولاد به صورت قاچاق در بازار سیاه، عدم رگلاتوری مناسب در سامانه بهین‌یاب وزارت صمت، عدم نظارت مناسب وزارت صمت، عدم نظارت بر معاملات بورس بخشی دیگری از دلایل گرانی فولاد در بازار محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا افزود: عرضه متناسب فولاد باید در طول زنجیره با ایجاد رگلاتوری مناسب صورت گیرد و همچنین نظارت مناسب بر تولید تا رسیدن به دست مشتریان واقعی و حذف مجوزهای کاغذی و همچنین لزوم صادرات فولاد از طریق بورس کالا از راهکارهای کاهش التهاب در بازار فولاد است.

نماینده سنقر در مجلس در پایان گفت:‌سامانه تجارت و انبار باید جدی گرفته شود. این در حالی است که چاره‌ای جز توجه به آن نداریم.

نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=239933

ثبت نظر

-