وقت خرید بیت‌کوین است؟

  • کد خبر : 239509
  • 06 آبان 1399 - 1:52
وقت خرید بیت‌کوین است؟

به گزارش نیوز، با بسته شدن بازارهای جهانی در روز دوشنبه، قیمت طلا روز بی رمق دیگری را پشت‌سر گذاشت. قیمت اونس طلا با ۰٫۷ دلار افزایش نشان داد که همچنان محصور و در انتظار محرک‌های مالی است. قیمت طلا در نهایت برروی ۱۹۰۷ دلار قرار گرفت. قیمت بیت‌کوین اما در ساعت ۱ بامداد با ۰٫۲ کاهش به ۱۳٫۰۳ هزار دلار رسیده است.  

جدول زیر با در نظر گرفتن تغییر قیمت بیت‌کوین به طلا در سه مقطع نشان می‌دهد؛ اکنون بیت‌کوین در بالاترین نسبت به طلا در یک سال گذشته قرار دارد. اکنون با یک بیت‌کوین می‌توان ۶٫۸۵ اونس طلا خرید. البته در سال ۲۰۱۹ قیمت هر بیت‌کوین معادل ۸٫۳۴ اونس طلا و در اوج تاریخی سال ۲۰۱۷، قیمت آن معادل ۱۴٫۰۲ اونس طلا بود. 

بیت کوین

جایگاه نهایی بیت‌کوین کجاست؟

هفته گذشته بعد از اینکه شرکت پرداخت الکترونیک PayPal اعلام کرد به مشتریان خود امکان خرید و نگهداری رمز‌ارز‌ها را می‌دهد، بیت کوین بیش از ۱۴ درصد در همان هفته رشد کرد. مایک نووگراتز، سرمایه گذار میلیاردر، در اشاره به این‌که این بزرگ‌ترین خبر امسال رمز‌ارزها بوده، روز جمعه به بلومبرگ گفت، بیت کوین مانند «طلای دیجیتال» است و حداقل تا پنج سال آینده به شیوه و پول سنتی استفاده نخواهد شد.

این بیتکویر معروف در مصاحبه‌ای با تلویزیون و رادیو بلومبرگ گفت: من فکر نمی کنم در ۵ سال آینده از بیت کوین به عنوان ارز معاملاتی رایج استفاده شود، بیت کوین، در واقع، تا آن زمان به عنوان ذخیره ارزش دارایی و نوعی پناه‌گاه استفاده خواهد شد.

104880726-20171205-7818-2526

بیت‌کوین هنوز هم یک کلاس دارایی نسبتاً کم‌استفاده است که بیشتر مورد پسند سرمایه‌گذاران نسل جدید است که هنوز در بازارهای مالی تأثیرگذار نیستند، و برای آن‌ها همان نقشی را دارد که برای نسل‌های قدیمی‌تر  به طور معمول طلای فیزیکی داشته و دارد. نووگراتز که مدت‌ها طرفدار استقبال گسترده از ارزهای دیجیتال بود معتقد است، که اگرچه بیت کوین می‌تواند روند صعودی بیشتری را مشاهده کند ، اما به این زودی ها برای معاملات روزانه استفاده نمی شود.

براساس آمار کوین‌مارکت‌کپ، اندازه بازار رمزارز‌ها از حدود ۱۹۵ میلیارد دلار در ابتدای سال، به حدود ۳۹۷٫۹ میلیارد دلار رسیده است. بیت کوین، با ۶۱ درصد از سهم این بازار تاکنون بزرگترین سکه دیجیتال در گردش است.

اما اکنون آیا در ایران می‌توان برای سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین حساب کرد؟ نظر یک کارشناس رمزارزها و توصیه‌های او را در ویدئوی زیر ببینید (این ویدئو در زمان رکوردشکنی هفته گذشته بیت کوین تهیه شده است).

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=239509

ثبت نظر

-