افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه

  • کد خبر : 238905
  • 05 آبان 1399 - 14:56
افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه

به گزارش نیوز، ابوالقاسم ایمان پور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه کشفیات اشیاء عتیقه در استان، گفت : طی هفت ماهه امسال نسبت به مشابه پارسال حدود ۸۰ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم.

او با بیان اینکه افزایش آمار کشفیات در یکی دو ماه اخیر بیشتر قابل توجه است، گفت : تنها در مهر ماه امسال نسبت به مهر پارسال حدود ۹۷ درصد کشفیات اشیاء عتیقه در استان رشد داشته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان درخصوص چرایی افزایش قابل توجه کشفیات اشیاء عتیقه در استان، افزود: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بویژه در ماه‌های اخیر یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش گرایش عده‌ای به سمت خرید و فروش اشیاء عتیقه است.

او گفت: از سوی دیگر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی حفاظت میراث فرهنگی استان به منظور شناسایی قاچاقچیان اشیاء عتیقه نیز رشد کشفیات را بدنبال داشته است.

کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه

ایمان پور ادامه داد: البته بخش قابل ملاحظه‌ای از اشیاء عتیقه‌ای که در استان کشف می‌شود، یعنی چیزی حدود ۹۵ درصد آن اشیاء عتیقه‌ای هستند که از استان‌های شمالی و مرکزی کشور برای فروش به کرمانشاه وارد می‌شوند.

او از کشف یک لوح زرین تقلبی مربوط به دوره هخامنشی در کرمانشاه خبر داد و گفت: اخیرا با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت کرمانشاه لوحی از یکی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه در استان کشف کردیم که جنسی از طلا داشت و روی آن با خط میخی حکاکی شده بود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: این لوح توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه این بررسی از تقلبی بودن لوح خبر داد.

او افزود: طبق قانون برای این فرد قاچاقچی پرداخت ۱۲ میلیارد تومان جریمه که معادل قیمت یک لوح زرین واقعی مربوط به عهد هخامنشیان است، در نظر گرفته می‌شود .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=238905

ثبت نظر

-