کویت خواستار توقف توهین به ادیان و انبیای الهی شد

  • کد خبر : 238739
  • 05 آبان 1399 - 12:52
کویت خواستار توقف توهین به ادیان و انبیای الهی شد
به گزارش نیوز،

 وزیر خارجه کویت طی نامه‌ای محکومیت اقدام توهین آمیز فرانسه علیه پیامبر اسلام را به سفیر این کشور ابلاغ کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت ، احمد ناصر روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به کلر لو ژندر، اقدام توهین آمیز فرانسه علیه پیامبر اسلام را محکوم کرد. در نامه وزیر خارجه کویت همچنین بر ضرورت توقف اهانت به تمامی ادیان و انبیای الهی در گفتمان‌های رسمی و سیاسی تاکید شد.

در بخشی از این نامه بر ضرورت اشاعه صلح در میان مردم تاکید و درباره پیامد‌های ناگوار نفرت پراکنی و نژادپرستی در میان ملت‌های هشدار داده شد.

رئیس جمهور فرانسه که در گذشته توهین به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) را آزادی بیان تعبیر کرده بود، این بار نیز با دفاع از کاریکاتور موهنی که چند روز پیش در یک نشریه فرانسوی منتشر شده بود.

پیش از این رئیس جمهور فرانسه به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه با اعتراض گسترده اعراب ساکن در اراضی اشغالی همراه شد. نزدیک به ۲۰۰ تن از اعراب ساکن اراضی اشغالی، شنبه شب با حضور در مقابل محل اقامت سفیر فرانسه، اعتراض خود را نسبت به رویکرد اسلام ستیزانه مکرون اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=238739

ثبت نظر

-