۵۰ درصد کانیوزن دورکار می‌شوند

  • کد خبر : 236921
  • 03 آبان 1399 - 20:51
۵۰ درصد کانیوزن دورکار می‌شوند

 

 

۵۰ درصد کانیوزن دورکار می‌شوند کرونا همچنان در حال تاخت و تاز

  نیوز: با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری که عمدتاً ناشی از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، و به منظور فراهم‌نمودن زمینه تحقق محدودیت‌های وضع‌شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و کاستن از تردد‌های شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کانیوزن خود درخصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کانیوزن)، کاهش حضور کانیوزن در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و تردد‌های غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کانیوزن، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

 

بخشنامه دورکاری ۵۰ درصد کانیوزن دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد - نیوز

 

لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ای که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کانیوزن در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کانیوزن خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

به موجب بند سوم این بخشنامه، کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کانیوزنی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند.

 

 

۵۰ درصد کانیوزن دولت تا آخر آبان دور کار می‌شوند - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

درصورت عدم امکان انجام وظایف کانیوزن مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کانیوزن در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، سایر کانیوزن تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.

گفتنی است، این بخشنامه از تاریخ ۵‌/۸‌/۱۳۹۹ تا ۳۰‌/۸‌/۱۳۹۹ لازم‌الاجرا خواهد بود.

نیوز

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=236921

ثبت نظر

-