مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی است

  • کد خبر : 234521
  • 01 آبان 1399 - 8:59
مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی است

 

 

تیوز:
 احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح ، اظهار داشت: رهبر انقلاب «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی» و «توانایی و قوام فرهنگی» را به‌عنوان سه مؤلفه اصلی اقتدار ملی تبیین کرده‌اند که بیان و تاکید این نکته، لزوم توجه بیش از پیش را یادآور می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتدار بر مبنای تعقل و آگاهی است، افزود: اقتدار یعنی توانایی‌ها و توانمندی‌های یک ملت که با آگاهی و خودباوری، دریافتند که علاج مشکلات کشور در داخل و مبتنی بر توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی است، هم چنین قدرت دفاعی،موشکی و نظامی یک ملت و کشور متکی به توانایی‌های داخلی است که سبب عزت مندی، سربلندی و اقتدار در منطقه و جهان می شود.

 

احمد علی مقدم , قالیباف

 

احمد علی مقدم گفت:ایجاد پیشرفت و ثبات اقتصادی زمانی امکان‌پذیر است که همه مقدمات برای تولید کننده مهیا باشد تا تولید کننده بتواند برنامه‌ریزی کند و در راستای جهش تولید اقدام کند. ثبات اقتصادی و عدم نوسانات قیمت ها منجربه توجه و جذب سرمایه گذاران خارجی و در نتیجه سبب اقتدار ملی و توانمند شدن اقتصادی کشور می شود.

 

رونق تولید سبب ایجاد اشتغال و کار می شود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: رونق تولید سبب ایجاد اشتغال و کار می شود و زمانیکه در کشور تولید ملی رونق بگیرد دیگر بیکاری وجود نخواهد داشت و در نهایت، اشتغال و ثروت باعث بالا رفتن توان اقتصادی و در نتیجه اقتدار ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای پیشرفت و ثبات دولت سبب اقتدار ملی می شود، تاکید کرد: رشد اقتصادی ایران در هشت سال ریاست جمهوری دولت روحانی، گاه فرود و فراز داشته و گاها رشد منفی داشته است یعنی اینکه پیشرفتی در کار نبوده بلکه ثباتی هم نداشته است لذا طبیعی است وقتی  ثبات اقتصادی در کار نباشد عملا رونق تولید، اشتغال و نهایتا قدرت اقتصادی نیز متاثر از آن خواهند شد و به اقتصاد کشور و معیشت مردم لطمه وارد می شود.

 

احمد علی مقدم

 

احمد علی مقدم : جلوگیری از سقوط پی‌درپی ارزش پول ملی

وی یادآور شد:استحکام اقتصادی درگرو تمرکز بر مسأله تولید، جلوگیری از سقوط پی‌درپی ارزش پول ملی، قاچاق، واردات بی‌رویه و فسادهای مالی است تا بتوان معیشت مردم را حل کرد؛ لذا مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان گیر مردم هستند و باعث هرچه کوچکتر شدن سفره های مردم شده است ناشی از ضعف مدیریتی و بی کفایتی برخی ازمسئولان  در این عرصه می باشد.

 

فرمایش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

مقدم با تاکید بر فرمایش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مبنی بر اینکه “انفعال و فرار از مقابل دشمن عقلانیت نیست”، تشریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از سوءمدیریت، بی‌توجهی به تولید، عدم استفاده از توان داخلی و یا سیاست‌زدگی و اشرافی گری مسئولان کشور است.

متاسفانه برخی از مدیران دولتی با همراهی برخی روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب غربگرا، دائم حل مشکلات کشور را به مذاکره و ارتباط با اجانب گره می زنند و هنوز در مدت این چهل و یکسال انقلاب به این باور نرسیده اند که تحریم، ابزاری برای مقاوم‌سازی واقعی اقتصاد کشور است بشرط اینکه مدیران و مسئولانی توانمند و با تدبیر و انقلابی داشته باشد.مسئولان باید باورداشته باشند که علاج تمامی مشکلات کشور با تمرکز به تولید، توان داخلی وچشم امید نداشتن به خارج حل خواهند شد.

 

احمد علی مقدم

 

احمد علی مقدم  : برخی افراد بی تجربه و غیر متخصص عملاً سکان اقتصادی کشور را در دست گرفته اند

این کارشناس سیاسی گفت: دولت دائم کسری بودجه را با بالا بردن قیمت مایحتاج ضروری زندگی از جیب مردم جبران می کند، برخی افراد بی تجربه و غیر متخصص عملاً سکان اقتصادی کشور را در دست گرفته اند و بسیاری از دولتمردان فقط در حال فعالیت‌های سیاسی، حزبی و پر کردن جیب خود هستند، مسئولان کشور، به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی، امیدوار به تغییر و تحولات سیاست‌های خارجی و انتخابات آتی ایالات متحده آمریکا هستند و هشت سال عمر دولت خود را با امید واهی و خیال مذاکره با شیطان بزرگ به هدر داده اند و مردم را نیز ناراضی از وضع موجود کرده اند.

 

احمد علی مقدم  : فرهنگ هر جامعه هویّت و موجودیّت آن جامعه

احمد علی مقدم در رابطه با توانایی و قوام فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه هویّت و موجودیّت آن جامعه را تشکیل می ‌‌دهد، متذکر شد: مسائل فرهنگی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتدار ملی هستند که با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در ابعاد اقتصادی، دفاعی و نظامی قدرتمند باشد، ولی از داخل پوسیده می شود و ارزشی ندارد زیرا اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و متاثر از فرهنگ مخالف باشد باعث می شود که آن ملت، موجودیت خود را از دست بدهد. موجودیت و حقیقت اصلی کشور ما که دشمن قصد نبرد فرهنگی با آن را دارد اسلام است و اگر دشمن بتواند موجودیت و بیداری را ازملت ما بگیرد در نهایت به هدف خود که نفوذ و تهاجم فرهنگی است، می رسد لذا توجه به مقوله فرهنگ از این جهت اهمیت وافر دارد.

 

احمد علی مقدم

 

احمد علی مقدم : دوران تفکر لیبرالی و وادادگی غربزدگان کدخدا پرست

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان با بیان اینکه دوران تفکر لیبرالی و وادادگی غربزدگان کدخدا پرست به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد:اگر مسئولان کشور ما، فقط و فقط  به فرمایشات حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه ای توجه و خواسته های ایشان را عملی کنند و “ما می توانیم” را در همه عرصه های دفاعی، اقتصادی و فرهنگی به منصه ظهور برسانند، سبب تقویت اقتدار ملی کشور شده و می توانیم در برابر سیاست ها و تحریم های خبیثانه اجانب، بالاخص امریکای جنایتکار و ذلیل  قد علم کنیم وهر روز شاهد پیشرفتهای بیشتری درهمه عرصه باشیم.

نیوز

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=234521

ثبت نظر

-